طهرانچی: اولین مجتمع مادران در واحد یادگار امام خمینی(ره) تاسیس می‌شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: قرار است اولین مجتمع مادران با نام ابوالفتوح رازی در واحد یادگار امام شهرری تأسیس شود و پس از آن بناست تأسیس این مجتمع‌ها با تمام الزاماتش در همه استان‌ها پیگیری شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری دانشگاه آزاد، دکتر محمدمهدی طهرانچی عصر امروز در آیین افتتاحیه مجتمع دانشگاهی علوم انسانی ولیعصر (عج) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب از راه‌اندازی مجتمع مادران در دانشگاه آزاد خبر داد و اظهار کرد: باید برای ارزش مادری زنان این مرز و بوم به اندازه ارزش حضورشان در عرصه‌های علمی احترام قائل شویم.

وی افزود: از یک سال پیش تاکنون در دانشگاه آزاد به این امر می‌اندیشیدیم در واحدهای دانشگاهی مجتمع‌های مادران داشته باشیم که در این مجتمع‌ها٬ نیازهای مشاوره‌ای مادران و فرزندانشان برطرف و در کنار آن مهدکودک‌هایی نیز قرار داده شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه نباید اجازه داد مادر بودن مانع رشد علمی و تحصیلی شود تصریح کرد: بر همین اساس قرار است اولین مجتمع مادران با نام ابوالفتوح رازی در واحد یادگار امام شهرری تأسیس شود و پس از آن بناست تأسیس این مجتمع‌ها با تمام الزاماتش در همه استان‌ها پیگیری شود.

طهرانچی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دی 95 که ریاست هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی را به عهده دکتر ولایتی واگذار کردند، فرمودند: «این دانشگاه نقش مؤثری در آموزش عالی دارد» مجموعه خانواده دانشگاه آزاد اسلامی باید به این موضوع مهمی که رهبری تأکید کردند، باور داشته باشند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب، امسال در دیدار با استادان دانشگاه‌ها، بر سه مسأله ورود دانشگاه به حل چالش‌های کشور، لزوم تربیت فرهنگی، اخلاقی و هویتی دانشجویان و نیاز به صیرورت و حرکت دائمی دانشگاه‌ها تأکید کردند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه حرکت دائمی در دانشگاه‌ها امری ضروری است خاطرنشان کرد: نمی‌توان دانشگاه را مانند 10 سال قبل اداره کرد.

طهرانچی با تأکید بر لزوم تحول و تغییر مستمر در دانشگاه گفت: تغییر باید به خلق و آفرینشی جدید با نگاه تحولی منجر شود.

وی یکسان‌نگری در رسالت، مأموریت و فرآیند را چالش آموزش عالی کشور دانست و افزود: در دانشگاه آزاد معتقدیم که رسالت واحدهای دانشگاهی یکسان، اما مأموریت و فرایند متفاوت است. مأموریت‌های متفاوت است که می‌تواند به‌صورت جامع یک رسالت را برآورده کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تفاوت نه در سطح یا امکانات واحدهای دانشگاه آزاد، بلکه در مأموریت و فرآیندی است که برای آنها در نظر گرفته شده است.

طهرانچی ادامه داد: در مجموعه اصول موضوعه تحول دانشگاه آزاد هدف و رسالت اصلی نیازسنجی علمی برای دانش مورد نیاز کشور است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد مبتنی بر نیاز جامعه است اظهار کرد: اگر با مردم مهربان نباشید، اگر بداخلاقی در دانشگاه حاکم باشد مردم سراغ دانشگاه آزاد نمی‌آیند. بنابراین لازم است با مشکلات دانشجویان عاطفی برخورد کنید.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: اولین نظام اداری که جوان 18 ساله می‌بیند دانشگاه است؛ بنابراین نوع برخورد کارمندان و استادان با دانشجویان می‌تواند سازنده باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 968666

وب گردی

وب گردی