معاون وزیر ارتباطات: باید با هوشمندسازی و ارائه خدمات ارزان کشور را اداره کرد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری با بیان اینکه همگرایی دو وزارتخانه ارتباطات و نیرو می تواند به رشد اقتصادی، بهره وری ، کسب و کار و ایجاد اشتغال برای جوانان کمک کند، گفت: نوآوری، خلق خدمات و کسب و کارهای جدید با بهره گیری از ترکیب داده‌ های جدید، منشاء خلق ثروت توسط شرکت های نوپا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، رسول سرائیان معاون وزیر ارتباطات و فناوری، در مراسم کارگاه آموزشی کاربرد فناوری های نوین اطلاعات در صنعت آب و برق که با حضور مدیران وزارت نیرو و وزیر فناوری ارتباطات برگزار شد، اظهار کرد: اولین بار است که آی سی تی و وزارت نیرو در کنار هم قرار می گیرند تا بتوانند در مسیر توسعه گام بردارند.

او بیکاری، آب، وابستگی به نفت، آلودگی محیط زیست، رونق اقتصادی، شفافیت و بهره وری پایین را از عمده چالش ها ذکر کرد و افزود: این اقدام مشترک می تواند سهم بزرگی در رفع چالش ها باشد. همچنین تبلور و شفافیت کاهش هزینه ها در این بخش ها شود؛ چرا که با این امر مهم هوشمند سازی فناوری و ارائه خدمات ارزانتر به اداره کشور کمک می کند. تحول و اقتصاد دیجیتال اهداف اصلی در این همایش است که باید به حوزه شهر هوشمند، دولت، انرژی و کشاورزی محیط‌ زیست تمرکز شویم.

سرائیان تاکید کرد: همگرایی این دو وزارتخانه می تواند به رشد اقتصادی، بهره وری، کسب و کار و ایجاد اشتغال برای جوانان کمک کند. نوآوری، خلق خدمات و کسب و کارهای جدید با بهره گیری و ترکیب داده‌ های باز منشاء خلق ثروت توسط شرکت های نوپا خواهد بود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات و فناوری ارتباطات دو موضوع جدا بود که از سال 2009 یک همگرایی در میان آنها شکل گرفت اظهار کرد: پس از اینکه این دو فناوری در کنار یکدیگر قرار گرفتند میان صنایع یک همگرایی ایجاد شد که یکی از این صنعت ها در وزارت نیرو قرار دارد.

سراییان با اشاره به اینکه ICT در حوزه هایی مانند بانکداری، سلامت، کشاورزی، حمل و نقل نفوذ کرده است، اظهار کرد: نتیجه این نفوذ افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه ها و ایجاد شفافیت است که با همگرایی بین حوزه‌ها صنعت هوشمند ابری شکل می گیرد و هوش مصنوعی ایجاد می شود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به مزایای هوشمندسازی در کشور، تصریح کرد: با اجرای طرح هوشمندسازی کشور را می توان ارزان اداره کرد و کارهای مردم با سرعت بیشتر و با سهولت بیشتری انجام شود.

او با اشاره به اینکه همگرایی وزارتخانه های نیرو و ICT موجب بهره وری و خلق فرصت جدید در مدیریت مصرف انرژی می شود، تصریح کرد: اشتراک در داده های برق و آب منشا بزرگی برای ایجاد اشتغال است که در این زمینه دولت می تواند راه را برای بخش خصوصی باز کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 968682

وب گردی

وب گردی