شرحی بر مدایح عربی منتشر می شود

کتاب «شرح وافی بر مشهورترین مدایح شعرعربی» با عنوان اصلی «دراسه فنیه و شرح وافر علی اغر المدائح فی الشعر العربی» نوشته دکتر ناصر حسینی استادیار رشته زبان و ادبیات عربی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد در دست انتشار است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، کتاب "دراسه فنیه و شرح وافر علی اغر المدائح فی الشعر العربی" شرحی تخصصی و کامل بر مشهورترین مدیحه های شعر عربی از دوره جاهلی تا آغاز دوره معاصر است.

نویسنده کتاب بعد از ارائه مقدمه ای بر مدح، ماهیت و اطوار آن در شعر عربی، بیست و پنج‌ قصیده مطرح و پر آوازه درباره مدح را شرح و تفسیر کرده است.

در ابتدای اثر زندگینامه صاحب اثر به همراه قصائد وی آورده شده است. در این بخش به حیات شاعر، وقایع مهم و موثر در زندگی و حیات ادبی او، منزلت و جایگاه شاعری اش و اغراض شعری، بخصوص مدح وی و همچنین به دیوان و شارحان آن و مناسبت سرایش قصائد اشاره کرده است.
در بخش دوم کتاب، قصائد به صورت کامل با اعراب گذاری و ترتیب دقیق آورده شده، سپس تمامی لغات دشوار آن به صورت مفصل توضیح داده شده است و در نهایت هر بیت به صورت مجزا با تمام جزییات آن به زبان عربی تفسیر و شرح شده است.

این کتاب با رعایت تمام معیارهای علمی تحقیق برای پژوهشگران و محققان در ادبیات عربی و نیز دانشجویان و دوستداران این رشته قابل استفاده بوده و به عنوان گنجینه ای مهم و قابل اعتماد برای مدایح مشهور در ادبیات عربی ، مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 968708

وب گردی

وب گردی