رسالت اصلی دانشگاه‌ها فراموش شده است

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: بر اثر بسیاری از فشارها، ما گاهی رسالت اصلی دانشگاه را فراموش می کنیم و می گوییم دانشگاه هاباید کار آفرین باشند؛ اما ریشه اصلی آنها کارآفرینی و در اختیار صنعت بودن نیست، بیشتر روسای دانشگاه ها باید به دنبال بودجه و سایر مسائل باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست روسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری سراسر کشور با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر علوم و سایر مسئولان در سالن امام خمینی(ره) دانشگاه علم و صنعت در حال برگزاری است.
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی دکتر حسین سلیمی در این مراسم گفت: بر اثر بسیاری از فشارها، ما گاهی رسالت اصلی دانشگاه را فراموش می کنیم و می گوییم دانشگاه‌ها باید کار آفرین باشند؛ اما ریشه اصلی آنها کارآفرینی و در اختیار صنعت بودن نیست، بیشتر روسای دانشگاه ها باید به دنبال بودجه و سایر مسائل باشند.

وی ادامه داد: گاهی فراموش می کنیم که وظیفه اصلی دانشگاه ها معرف آفرینی است، در تخصیص هزینه ها به گونه ای حرکت می‌کنیم که علوم پایه و علوم انسانی به مهاب می روند، نوع نگاه ابزاری به دانشگاه ها را باید تغییر دهیم.

رئیس دانشگاه علامه گفت: یکی از مسئولان سازمان برنامه و بودجه گفته؛ دانشگاه ها حفره های بزرگ هزینه ای شده اند، باید نگاه خود را به سیاست گذاری دانشگاه ها تغییر دهیم.
وی اضافه کرد: دستگاه های دولتی نیازی به دانشگاه ندارند و خودشان دانشگاه تاسیس کرده اند، من ثابت کردم میزان قابل توجهی از بودجه دولت صرف پژوهشگاه هایی می شود که زیر نظر وزارت علوم نیستند.
وی اظهار کرد: در دانشگاه ما و برخی دانشگاه های دیگر، برای دانشجو یک دوره مهارتی در زمینه شناخت بازار کار گذاشته می شود و در پایان دانشجو مدرک آن را دریافت می کند. دانشجو در چنین شرایط زمانی که وارد بازار می شود می تواند اشتغال تضمین شده‌ای داشته باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 968710

وب گردی

وب گردی