وزارت علوم برای دانشجویانِ بورسیه ارز تأمین خواهد کرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره تأمین ارز دانشجویی گفت: از مهر امسال نرخ ارز و مراکز ارائه ارز مشخص است و دانشجویان می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند. نرخ ارز برای دانشجویان از اول مهر براساس نرخ جدید خواهد بود. وزارت علوم برای دانشجویانی که به خارج بورسیه شده‌اند، ارز تأمین خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، منصور غلامی در حاشیه نشست رؤسای دانشگاه‌ها در دانشگاه علم و صنعت گفت: تاکنون مشخص نشده رئیس جمهور برای مراسم آغاز سال تحصیلی جدید به کدام دانشگاه می‌‌رود.

غلامی درباره تأمین ارز دانشجویی افزود: در مقطعی برای تأمین ارز دانشجویی محدودیت‌هایی وجود داشت امروز از آن شرایط عبور کرده‌ایم. از مهر امسال نرخ ارز و مراکز ارائه ارز مشخص است و دانشجویان می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند. نرخ ارز برای دانشجویان از اول مهر براساس نرخ جدید خواهد بود. وزارت علوم برای دانشجویانی که به خارج بورسیه شده‌اند، ارز تأمین خواهد کرد.

او تصریح کرد: خوشبختانه امکانات موجود در حوزه‌های مختلف برای پذیرش دانشجویان آماده شده است. با اینکه تابستان دانشگاه‌ها تعطیل‌اند؛ اما همکاران ما در این ایام تمام تلاش‌شان را برای آماده‌سازی دانشگاه‌ها انجام داده‌اند، امیدوارم سال تحصیلی خوبی را آغاز کنیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره احکام دانشجویان در جریان اتفاقات دی‌ ماه سال گذشته ادامه داد: در حال پیگیری احکام دانشجویان هستیم و نتایج خوبی به دست آورده‌ایم. در روزهای آینده درباره آنها اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. مسئولان قضایی در این زمینه همکاری کامل دارند و نگرانی جدی در این باره نداریم.

او در خصوص سرپرست جدید دانشگاه آزاد تصریح کرد:‌ دکتر طهرانچی از سوی رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شده است. امیدواریم در اجرای برنامه‌هایشان موفق باشند و دانشگاه آزاد در چهارچوب مقررات همکاری خود را با وزارت علوم ادامه دهد. دکتر طهرانچی سابقه ریاست یکی از دانشگاه‌های بزرگ تهران را در کارنامه خود دارد به همین دلیل امیدواریم همکاری‌های بیشتری با وزارت علوم داشته باشند.

غلامی درباره ورود دیوان عدالت اداری به حکم صادر شده برای 72 استاد گفت: ‌احکام قضایی وقتی نهایی می‌شوند، لازم‌الاجرا است. در بحث تعیین صلاحیت اعضای هیأت علمی افرادی به دلیل عدم دارا بودن صلاحیت علمی مناسب تأیید نشدند. در این موارد نباید هیأت‌های قضایی وارد شوند و بگذارند که هیأت جذب تصمیم‌گیری کند، امیدواریم موارد کنونی به شکل قانونی حل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 968734

وب گردی

وب گردی