تحصیل و اشتغال همزمان در دانشگاه آزاد  ورامین- پیشوا

سرپرست واحد ورامین-پیشوا گفت:در راستای تحقق شعار «هر دانشجو، یک تخصص، یک مهارت» دانشجویان این واحد دانشگاهی به عنوان قطب کشاورزی و دامپروری، ضمن کار و آشنایی با بازار کار رشته تحصیلی بخشی از شهریه دانشجویی خود را تامین می نمایند.

دکتر حامد زارعی دانشجویان را به عنوان ولی‌نعمتان دانشگاه عنوان کرد و گفت: دغدغه خانواده های دانشجویان از قبیل پرداخت شهریه، اشتغال و دیگر مسائلی که با آن درگیر هستند دغدغه ی مسؤلان دانشگاه بوده و برای کاهش این فشارهای اقتصادی و روانی، برنامه ریزی و اقدامات مناسبی در این واحد دانشگاهی انجام می گیرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا و قرچک در خصوص اقدامات پیش بینی شده برای کاهش فشار شهریه ی دانشجویان خاطر نشان کرد: اولین موضوع که به صورت هدفمند ورود پیدا کرده ایم بحث راه اندازی و توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان است. با اجرای این طرح ضمن اینکه دانشجو در رشته ی آموزشی خود فعالیت میدانی کرده و با بازار کار آن کاملاً آشنا می شود یک محل درآمد زایی نیز در دوران دانشجویی پیدا می کند.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال برای رشته‌های مختلف کشاورزی طرح‌های دانش‌بنیان مرتبط با آن رشته اجراکرده ایم. آماده نمودن بسترهای لازم مثل ساخت دامداری یک هزار رأسی، مرکز تولید مرغ ارگانیک، مرکز پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی،تولید محصولات گلخانه ای، مزارع پسته و غیره تنها گوشه ای از اقدامات انجام گرفته در راستای تحقق شعار هر دانشجو، یک تخصص، یک مهارت می باشد که در این واحد کارآفرین دانشگاهی دنبال می کنیم.

زارعی با تأکید بر نقش مهم مراکز آموزش عالی برای توانمندسازی دانشجویان برای کسب جایگاه‌های شغلی مناسب در جامعه و آماده شدن برای ورود به بازار اشتغال گفت: یکی از سیاست‌های اصلی که در واحد ورامین-پیشوا دنبال می‌شود، ارتقاء برنامه‌های مهارت‌افزایی دانشجویان است.در شرایط امروز جامعه، اکثر دانشجویان در کنار آموزش و ارتقاء سطح تحصیلی خود به دنبال یک منبع درآمد مناسب با دوران تحصیل هستند که ما در این دانشگاه با آماده‌ کردن زیرساخت‌های لازم قصد داریم با طرح شبیه‌سازی بازار کار، ابتدا تخصص‌های لازم را به دانشجویان خود آموزش داده و سپس زمینه ورود به بازار و راه‌های کسب درآمد از رشته مرتبط را فراهم کنیم.

وی با اعلام این مطلب که دانشجویان و استادان واحد ورامین-پیشوا در تمامی این‌ طرح‌ها نقش اول را بازی می کنند عنوان کرد: دانشجو در این طرح ها به صورت عملی کار را فرا گرفته و به‌عنوان یک کارآفرین فارغ‌التحصیل و وارد جامعه می شود.

این مسؤل دانشگاهی با نقش محوری دانشگاه ها در حل مسائل جامعه یادآور شد:ما می توانیم با بهره مندی از امکانات خود شامل آزمایشگاه های مجهز و مزارع آموزشی و تحقیقاتی در حوزه کشاورزی و علوم صنایع غذایی به الگویی کارآفرین در سطح کشور تبدیل شویم و تحقق این امر دور از دسترس نیست.

دکتر زارعی این اقدام را تنها یکی از برکات و دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی است برشمرد و اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته، برای دانشجویان شاغل در این پروژه‌ها حقوق مناسب در نظر گرفته‌ می شود و در شهریه آنها لحاظ خواهد شد.

سرپرست واحدورامین-پیشوا فراهم نمودن زمینه ادامه ی تحصیل برای تمامی مشتاقان تحصیلات تکمیلی را از رسالت های مهم و کلیدی مسؤلان دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و افزود: کمک به محرومان جامعه و تسهیل برای ادامه تحصیل اقشار مختلف جامعه به عنوان یک اصل مهم و راهبردی مد نظر ما قرار گرفته است و امیدواریم با تلاش جهادی در این راه، قدم مؤثری برای توسعه آموزش کاربردی و تربیت دانشجوی کارآفرین برداشته و رضایت خداوند متعال و هموطنان عزیز را جلب نمائیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 968753

وب گردی

وب گردی