پوشش دیجیتال در استان البرز 98 درصدی شد

آیین افتتاح 45 پروژه عمرانی و تکمیل پوشش شبکه های دیجیتال تلویزیونی در استان البرز با حضور معاون توسعه و فناوری رسانه و جمعی از مدیران استانی انجام شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه و فناوری رسانه؛ در آیین افتتاح 45 پروژه عمرانی و همچنین تکمیل پوشش شبکه های دیجیتال تلویزیونی که مقامات استان البرز، حجت السلام سعیدی رئیس دفتر امام جمعه کرج و دکتر نجفی استادار به میزبانی مهندس علی رامک مدیرکل مرکز البرز حضور داشتند، یک بار دیگر مهندسان و متخصصان رسانه ملی وظیفه خطیر خدمت رسانی به مردم را به زیباترین شکل ممکن تعریف و تجلی ساختند. آنچه رمز موفقیت معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی در عرصه ­ی خدمت رسانی و رساندن سیگنال به اقصی نقاط کشور عزیزمان و استفاده حداکثری هم میهنان از رسانه ملی است، اعتماد به متخصصان و کارشناسان و بهره جویی از تولیدات داخلی صنعت رسانه در سالی است که حمایت از کالای ایرانی با تکیه بر دانش بومی و استفاده از تکنولوژی های نوین رسانه ای را سرلوحه ی خود قرار داده است.

در این آیین ابتدا مهندس رامک مدیرکل مرکز البرز گفت: مرکز البرز مرکز جوان و نوپایی است و زمان زیادی از افتتاح و رشد و تعالی آن نمی گذرد. وی ادامه داد؛ از بهمن ماه سال پیش صدا و سیما در این مرکز به صف پخش 24 ساعته­ها پیوست و به دلیل حضور اقوام مختلف در این استان باید نگاه ویژه­ای به ظرفیت­ ها و قومیت ها داشته باشیم. ما در حال حاضر به مرز پوشش دیجیتال 98% در استان رسیده ایم که این جایگاه را با همت بلند و نگاه حمایتی دکتر رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی بدست آورده ایم و باید از ایشان و همکارانشان به پاس تمامی این زحمات سپاس­گذاری کنم و امیدوارم با نظر مساعد و حمایتی ایشان تعداد ایستگاه های باقی مانده در استان البرز نیز به حداقل و صفر برسد.

در ادامه این آیین و پس از سخنان دکتر نجفی استاندار البرز که این استان را در رتبه دوم علمی و فناوری دانست و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک از تمام ظرفیت های استان به شکل صحیح بهره برداری شود، طی دو ارتباط زنده تصویری با دو ایستگاه مرکز طالقان و ساوجبلاغ، پوشش کامل دیجیتال مورد بهره برداری قرار گرفت و از مجموع 25 ایستگاه در مرکز طالقان، 15 ایستگاه آن دیجیتال شد. همچنین سیگنال رسانی زمینی از طریق فیبرنوری برای کیفیت بخشی به پوشش دیجیتال در این شهر انجام پذیرفت.

پس از این افتتاح ، دکتر رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه به موضوع خدمت رسانی مورد نظر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: آنچه امروز و دراین مراسم شاهد آن هستیم نتیجه تلاش هایی است که از گذشته آغاز و امروز به ثمر نشسته است. باید با مردم در خصوص کارها و پروژه ها و شرایط آنها گفتگو کرد و آنها را در جریان امور و مشکلاتی که کشورهای مستکبر جهانی بر علیه این نظام بکار می گیرند قرار دهیم و مردم ببینند که مسیر حرکت ما رو به جلو بوده و قطعاً این خواست خداوند متعال و تلاش و همت کارشناسان و متخصصان ماست که به مردم خدمت می کنند و آن را مورد توجه قرار می دهند.

علیدادی در ادامه گفت: در سال گذشته نیز در استان البرز یک مراسم افتتاح برگزار کردیم که در آن 75 پروژه به بهره برداری رسید و این 45 پروژه ای که امروز در حال بهره برداری از آن هستیم نتیجه زحمات یک سال گذشته است و باید از همه ی کسانی که تلاش کردند تا این پروژه ها آماده شوند، سپاس گذاری کنم. پیچیدگی کار رسانه ای این الزام را مهیا می کند که از تکنولوژی ها و فناوری های مختلف روز دنیا در بخش ها و حوزه های مختلف سازمان صدا و سیما بهره ببریم. وی ادامه داد: مرکز البرز ، مرکز جوانی است ولی در دو سه سال اخیر رشد چشمگیر و خوبی داشته است. در حدود 3 سال گذشته در مرکز البرز نودال، استودیو، مکانی برای تولید، مکانی برای پخش، رادیو و تلویزیون به مانند امروز وجود نداشت. چرا که اساس کار در این مرکز، رادیو بود و آنهم تنها یک شبکه . این تغییر و تحولات قطعاً کار ساده ای نیست و همکاران ما تمام پروژه هایی که به سرانجام می رسانند، تمامی استانداردهای جهانی را دارا بوده و در آن لحاظ می کنند و این استاندارد برای تمام نقاط کشور یکسان و ثابت است و ما تبعیضی برای شهرهای مختلف کشورمان قائل نیستیم .

علیدادی در ادامه به موضوع استاندارد شبکه های جهانی اشاره کرد و گفت: ما چیزی از استاندارد جهانی و پیشرفته ترین شبکه های جهانی کم نداریم. چرا که همکاران ما با رصد و پایشی که در حوزه ی زیرساختی و فناوری رسانه انجام می دهند تلاش می کنیم تا پیشرفته ترین و بهترین تجهیزات و امکانات و بهترین خدمات ارائه شود.

رضا علیدادی همچنین گفت: یکی از پروژه های مهمی که امروز بهره برداری شد، توسعه پوشش است. در حال حاضر در استان البرز پوشش 98 درصدی را در اختیار داریم که بسیار مطلوب است و نسبت به میانگین کشوری که 94% است متوجه می شویم که این استان 4% از پوشش کشوری بالاتر است و امیدوارم در آینده نزدیک و کمتر از یک سال آینده تا مرز 100% هم پیش روی کنیم.

معاون توسعه و فناوری رسانه گفت: در دی‌ماه سال گذشته پوشش رادیویی ما در تهران و البرز کامل شد و در این استان امکان دریافت 16 شبکه رادیویی میسر شد. در زمینه بسته های دیجیتال در این استان بسته سوم و HD وجود دارد . طی بررسی که انجام دادیم، در گذشته توسعه پوشش رادیو، پوشش جمعیتی بوده و در استانها از پوشش FM استفاده می شد و توجهی به رادیو در مسیر جاده ها نشده بود و برای پوشش مسیر جاده ها رادیو موج متوسط یا AM را در نظرگرفتیم و در حال هماهنگی برای پوشش موج رادیویی جاده چالوس هستیم که امیدوارم در آینده نزدیک به پوشش 100 درصدی رادیو FM دست یابیم. اگر رادیو اف امی داشته باشیم که امکان RDS داشته باشد، امکان انتقال پیام پلیس به مخاطبین در حال حرکت را در قالب رادیو FM خواهیم داشت.

علیدادی در ادامه به موضوع رسانه و اثرات آن و نقشی که در پیشرفت دارد اشاره کرد و گفت نمی توان منکر توسعه و پیشرفت بدون حضور رسانه شد و این تأثیر متقابل در همه ی ابعاد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، نظامی و نهایتاً اقتصادی قابل دیدن است. باید در نقطه قوت خود یعنی خوداتکایی و رفتن به سوی باورهای قوت خود به یک خودکفایی قطعی دست یابیم. اگر تفکر خوداتکایی وجود نداشت، امروز، امکان بهره برداری از این 45 پروژه میسر نمی شد.

استان البرز استانی تولیدی و صنعتی است و این نقطه قوتی برای این استان است. با هم افزایی رسانه، تولید و صنعت می توان یک جهشی را در فضای هرج و مرج اقتصادی ایجاد کرد. باید یک قرارگاه شبانه روزی برای رصد کردن تولید در جای جای استان بوجود آورد تا مشکلات را مرتفع نماید.

رضا علیدادی در ادامه سخنان خود به موضوع اقلیم سخت و دشوار منطقه طالقان اشاره کرد و گفت: در این منطقه از اقلیم سخت و دشواری برخوردار هستیم و خدمت رسانی برای همکاران ما کارمشکل و دشواری بود. در ایستگاه ساوجبلاغ تجهیزاتی که استفاده کردیم از آخرین استانداردهای روز جهانی است و قابلیت 20 شبکه تلویزیونی و 16 شبکه رادیویی را مهیا کرده ایم. این تجهیزات و فرستنده ها تماماً توسط صنعت رسانه داخل کشور ساخته و تولید شده اند و از کیفیتی بالا برای استفاده در اقلیم های مختلف ساخته و این قابلیت برای تولید این تجهیزات در کشور بوجود آمده است.

در این آئین از 35 ایستگاه فرستنده دیجیتال در استان البرز و در شهرهای کرج، طالقان و ساوجبلاغ بهره برداری شد و با افتتاح و بهره برداری از این طرح ها جمعیتی حدود 000/47 نفر تحت پوشش سیگنال دیجیتال در این استان قرار گرفت. با بهره برداری ازاین طرح ها مجموعاً 56 ایستگاه از مجموع 86 ایستگاه موجود در استان به فرستنده دیجیتال تجهیز شد و پوشش 98 درصدی دیجیتال در استان را درپی داشت. همچنین از 10 طرح در حوزه تولید رونمایی شد که از مهمترین این‌ طرح ها می توان به دو استودیوی HD و شیشه ای یا غدیر و ساختمان حراست ورودی کارکنان و دستگاه ایکس ری در مرکز البرز اشاره کرد.

هدف از اجرای این طرح ها در راستای ایجاد زیرساخت تولید و پخش تلویزیونی و سیستم سیگنال رسانی فیبرنوری و DRD و توسعه شبکه های دیجیتال در سطح استان البرز می باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 968778

وب گردی

وب گردی