غلامی: دانشگاه‌های بزرگ متکی به شهریه را حمایت می کنیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما از دانشگاه های بزرگ متکی به شهریه که استقامت و جاذبه بیشتری دارند، حمایت می کنیم.

دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز در زمینه اقداماتی که دانشگاه های متکی به شهریه باید برای رفع نیازهای مالی خود انجام دهند، گفت: ما غیر از دانشگاه های غیر‌دولتی، دانشگاهی نداریم که متکی به شهریه دانشجو باشد. معمولا این دانشگاه ها با چالش هایی روبرو هستند که از جمله آن ها می توان به کاهش دانشجویان اشاره کرد.

وی ادامه داد: ما از دانشگاههای بزرگتر که استقامت و جاذبه بیشتری دارند، حمایت خواهیم کرد.

گفتنی است وزیر علوم چندی پیش در مصاحبه با ایسکانیوز در خصوص حمایت از دانشگاه آزاد، گفته بود: دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی بزرگ و دکتر ولایتی هم مدیر با تجربه‌ای است در این یکسال که از مدیریت او در دانشگاه آزاد می‌گذرد، آثار خوبی از حضور دکتر ولایتی و اساتیدی که برای مدیریت دانشگاه آزاد آمده‌اند، وجود داشته است که امیدواریم تدابیر مدیران فعلی دانشگاه آزاد باعث برنامه‌ریزی قوی‌تر و ادامه فعالیت دانشگاه آزاد باشد.

غلامی ادامه داد: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد زیر‌مجموعه‌ای از آموزش عالی کشور است باید تمام قوانین و مقرراتی را که شامل این دانشگاه هم می‌شود، با دقت و جدیت رعایت کند که از نظر من این مقررات در حال انجام است و امیدواریم پایبندی به قوانین با قوت در مسیر خود پیش رود.

وزیر علوم افزود: در حوزه آموزش عالی نقش حوزه بین‌المللی را نباید کم ببینیم یا کمرنگ کنیم و از آن جایی که دانشگاه آزاد یک بخش غیر‌دولتی قوی و توانمند است باید برای ادامه کار خود در چارچوب قوانین و مقررات حمایت شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 968782

وب گردی

وب گردی