اجرای طرح جامع خواندن کنتور برق با سرمایه بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: طرح جامع خواندن 300 هزار کنتور برق در کشور در صورت سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در حال اجرایی شدن است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، آرش کردی در همایش نقش کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت آب و برق افزود: سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند برای ورود به اجرای این پروژه سرمایه گذاری کرده و از منافع آن استفاده کنند.

او ادامه داد: طرح جامع اندازه گیری پارامترهای مختلف صنعت برق نیز تهیه شده است که با اجرای آن 35 میلیون مشترک تحت پوشش قرار می گیرند.

کردی خاطرنشان کرد: اکنون هیج روستای بالای 10 خانواری در کشور وجود ندارد که به شبکه سراسری برق متصل نباشد و بخش خصوصی و فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات می توانند از این ظرفیت ها نهایت استفاده را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: اکنون امکان اتوماسیون در طول 900 هزار کیلومتر از شبکه توزیع کشور فراهم است که بخش خصوصی باید برای استفاده از آن اقدام کند.

به گفته او، مدل اقتصادی به اشتراک گذاری شبکه برق کشور برای حضور فعالان بخش فناوری اطلاعات تا سه هفته آینده تدوین خواهد شد و براساس آن فعالان می توانند ورود کرده و طرح های خود را اجرایی کنند.

کردی خاطرنشان کرد: اکنون 124 هزار کیلومتر شبکه برق در نقاط مختلف کشور گسترش یافته که می توان از این ظرفیت برای توسعه شبکه فیبرنوری توسط بخش خصوصی استفاده کرد؛ گرچه اکنون 23 هزار کیلومتر آن اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت توانیر یکی از مهم‌ترین برنامه های این شرکت را کنترل پذیر کردن شبکه انتقال دانست که با استفاده از توان فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند اجرایی شود.

او مهم‌ترین نقطه ضعف صنعت برق را نبود روش اندازه گیری هوشمند و مدیریت مصرف برق عنوان کرد و از فعالان ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست به این بخش ورود کنند و از ظرفیت های صنعت برق استفاده کنند.
انتهای پیام/

کد خبر: 968791

وب گردی

وب گردی