مراسم طشت گذاری ماه محرم در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد+  تصاویر

همزمان با آغاز ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در مراسم طشت گذاری مسجد دانشگاه شرکت کردند.

به گزارش ایسکانیوز، این مراسم پس از نماز ظهر و عصر روز دوشنبه 19 شهریور ماه و با حضور رئیس و معاونان همراه با مداحی و سینه زنی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار شد.

افشین پاکباز، رئیس هیات امنای مسجد دانشگاه برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در ماه محرم را شامل برگزاری مراسم طشت گذاری در مسجد دانشگاه در روز دوشنبه 19 شهریور، برگزاری مجلس روضه خوانی و سخنرانی در دهه اول محرم هر روز بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، برپایی تکیه های احسان و نذورات در محوطه دانشگاه برای پذیرایی از عزاداران محترم، راه اندازی دسته عظیم عزاداری دانشگاه در هشتم محرم الحرام در مسیر دستجات عزاداری در سطح شهر و بازار اردبیل، برپایی مجلس قرائت زیارت عاشورا هر هفته سه شنبه ها ساعت 8 صبح، برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی با حال و هوای ایام محرم عنوان کرد.

مراسم طشت گذاری یکی از برنامه های سنتی شهر اردبیل است و هر سال در آغاز ماه محرم در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برگزار می شود.

این مراسم از عصر صفویه در اردبیل و به مرور در برخی شهرهای استان های همجوار و به یاد آب دادن حضرت امام حسین (ع) به اصحاب حرّ برپا شده است که در آن امام حسین (ع)، حرّ و لشکریانش و حتی اسب های آنان را با ریختن آب مشک های خودشان در طشت ها، سیراب کرده بودند.

کد خبر: 968804

وب گردی

وب گردی