کارگران برای مقابله با جنگ اقتصادی وارد میدان شدند/ طرح رزمایش  سراسری شیفت‌ایثار برگزار می‌شود

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، از اجرای طرح رزمایش  سراسری شیفت‌ایثار در مراکز تولیدی، صنعتی، کارخانجات و معادن کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و لبه اصلی جنگ هم در مراکز اقتصادی، تولیدی، صنعتی و کارخانجات است.

علی‌حسین رعیتی‌فر مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، از اجرای طرح رزمایش سراسری شیفت‌ایثار در مراکز تولیدی، صنعتی و کارخانجات و معادن کشور خبر داد و گفت: کارگران بسیجی در اقصا نقاط کشور در پایگاه‌های بسیج ساماندهی شدند تا بتوانند یک روز شیف کاری بدون دستمزد در جهت ارتقای تولید و کمک به بهره‌وری اقتصادی فعالیت کنند.

او با تاکید بر اینکه این طرح قبلا به صورت موردی در کشور اجرا می شد، گفت: ما الان این طرح را به صورت سراسری در کشور اجرا می کنیم.

رعیتی‌فر گفت: هدف ما بیشتر در این طرح فرهنگ سازی است به لحاظ اینکه در حال حاضر در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و لبه اصلی جنگ هم در مراکز اقتصادی، تولیدی، صنعتی و کارخانجات است. بالاخره سربازان این جنگ کارگران، کارفرمایان و مدیران صنعتی هستند و ما تلاش می کنیم، روحیه ایثار و از خودگذشتگی را در این بخش نهادینه کنیم. همان طور که در زمان جنگ هم بالاخره 14 هزار کارگر جان خودشان را تقدیم انقلاب کردند؛ بنابراین در شرایط جنگ اقتصادی هم این افراد وارد صحنه کار شدند تا توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند و در تلاش هستیم که این موضوع را در قشرها و لایه‌های دیگر نهادینه کنیم.

او تصریح کرد: در مجوع 45 هزار نفر از کارگر معمولی گرفته تا دکتری مدیریت در این طرح شرکت کرده اند که بین دو تا 8 ساعت کار خواهند کرد. فعالیت‌های این افراد از لحاظ ارزش معنوی بالاتر از ارزش مادی است. اصل این است که این اتفاق کمکی کلی به اقتصاد کشور خواهد بود. به عنوان مثال در کارخانه ذوب آهن اصفهان حدود 600 نفر در دو شیف کار خواهند کرد.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور خاطرنشان کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در اطلاع رسانی دارند؛ بنابراین با انعکاس این اخبار می‌توانند به نهادینه کردن موضوع ایثارگری و شیفت‌ایثار در کشور کمک کنند. متاسفانه در حوزه فرهنگی کارهای ایثارگری رنگ باخته است؛ این اتفاقات می تواند به لایه دیگر کشور کمک کند. بالاخره کارگران به دلیل فشار اقتصادی ممکن است آسیب ببیند؛ اما با از خودگذشتگی و ایثاری که از خود در این شرایط اقتصادی می‌کنند سعی بر آن دارند که چرخه اقتصاد و تولید کشور را به چرخش دربیاورند.

انتهای پیام/

کد خبر: 968812

وب گردی

وب گردی