«آزمایشگاه فیزیک 2» منبع آموزشی برای قابل فهم‌ شدن آزمایش‌ها

کتاب «آزمایشگاه فیزیک 2» از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، کتاب «آزمایشگاه فیزیک 2» با عنوان فرعی الکتریسیته و مغناطیس، تألیف مریم قلی‌زاده‌ آرشتی و دیگران، توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) منتشر شد.

این کتاب براساس سرفصل‌های مصوّب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران، با عنوان‌های مختلفی مانند آزمایشگاه فیزیک 2، آزمایشگاه فیزیک پایه 2 و آزمایشگاه فیزیک الکتریسیته و مغناطیس در رشته‌های مختلف تدریس می‌شود.

از آنجا که این عنوان‌های درسی با توجه به سرفصل، تعداد جلسات و امکانات موجود در آزمایشگاه ارائه می‌شوند، مؤلفان این کتاب بر آن شده‌اند تا اثری مناسب با موارد ذکر شده برای دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی رشته‌های فنی ـ مهندسی و علوم پایه تألیف کنند.

«آزمایشگاه فیزیک 2» ضمن برخوداری از سرفصل‌های درسی‌، با امکانات موجود در آزمایشگاه نیز متناسب است. این کتاب دارای 13 عنوان آزمایش است که تعدادی از آزمایش‌ها را به صورت قابل فهم برای دانشجویان بیان می‌کند.

اصول کار در آزمایشگاه و گزارش‌کارنویسی، آشنایی با وسایل الکتریکی و 13 آزمایش خواندن مقاومت‌های رنگی و خطاهای مربوط به اندازه‌گیری، بررسی قانون اهم و اندازه‌گیری مقاومت درونی منبع تغذیه، اندازه‌گیری مقاومت درونی میلی آمیرمتر، شارژ خازن از سرفصل‌های این منبع آموزشی به شمار می‌روند.

کتاب «آزمایشگاه فیزیک 2» تألیف مریم قلی‌زاده‌ آرشتی، منیر کمالیان، قاسم اسعدی کردشولی از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) در 117 صفحه و شمارگان 2 هزار نسخه با قیمت 10 هزار و 600 تومان راهی بازار نشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 968822

وب گردی

وب گردی