پیر کرینبول: آنروا برای فروش نیست

دبیرکل آنروا در یک کنفرانس خبری ضمن اشاره به کسری بودجه شدید این سازمان پس اقدام دولت آمریکا برای کاهش کمک های خود به آنروا، بر عزم عوامل آن برای ادامه خدمت رسانی به آوارگان فلسطینی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، پیر کرینبول دبیرکل آژانس امداد رسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت: این سازمان با کسری بودجه 200 میلیون دلاری مواجه بوده و تاکید می کنم این سازمان برای فروش نیست و هرگز نسبت به وضعیت آوارگان بی تفاوت نخواهد بود.

کرینبول امروز دوشنبه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در مرکز رسانه ای سازمان ملل متحد در قاهره چند ساعت پیش از مشارکت در نشست دوره ای وزرای خارجه عرب در روز آینده این سخنان را ایراد کرد.

وی افزود: آنروا در نشست اتحادیه عرب که قرار است فردا سه شنبه برگزار شود در موقعیتی تعیین کننده و بی سابقه از لحاظ مالی شرکت خواهد کرد. ما از مصر، عربستان، امارات، قطر، کویت و اردن برای کمک به این سازمان تشکر می کنیم.

کرینبول ادامه داد: ما از کمک به آنروا سخن می گوییم، از کمک به میلیون ها کودکان و دانش آموزان فلسطینی که خدمات آموزشی و بهداشتی دریافت می کنند.

این مقام مسئول در آنروا گفت: هنگامی که سال تحصیلی جدید را در آگوست گذشته آغاز کردیم برای قابل تصور نبود که به 500 هزار دانش آموز آواره بگویم نمی توانم حق شما برای درس خواندن را به دلیل نبود منابع مالی به شما بدهم.

وی با اشاره به بحران مالی کنونی این سازمان در پی قطع کمک های آمریکا گفت: متاسفیم که باید بگوییم این اقدام دلایل سیاسی دارد و طبیعت اقدامات انسانی آن است که باید از سیاست بازی های متداول به دور باشد.

کرینبول تاکید کرد: آنروا برای فروش نیست و افتتاح سال تحصیلی جدید برای آوارگان حامل این پیام بود که این سازمان برای عبور از این بحران جدیت دارد.

آنروا پس از اعلام کاهش حدود 300 میلیون دلاری کمک های آمریکا به این سازمان در بدترین بحران مالی خود از ابتدای تاسیس به سر می برد.

کد خبر: 968838

وب گردی

وب گردی