آغاز هفتمین راهپیمایی دریایی برای رفع محاصره غزه

منابع فلسطینی از آغاز هفتمین راهپیمایی دریایی کاروانی شامل بیش از 50 قایق فلسطینی به سوی مرزهای شمالی غزه و اسرائیل با هدف رفع محاصره از این منطقه خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، هفتمین راهپیمایی دریایی در نوع خود در سال جاری به سوی مرزهای شمالی با اسرائیل با هدف رفع محاصره غزه آغاز شد.

کمیته «جنبش های ملی رفع محاصره غزه» با مشارکت بیش از 50 قایق صیادی در شهر غزه این راهپیمایی را به سوی مرزهای شمالی میان غزه و اسرائیل آغاز کرد.

بر اساس گزارشات این قایق‌ها حامل ده ها فلسطینی است.

این کاروان تلاش می کند از مرزهای آبی میان نوار غزه و اسرائیل عبور کند؛ اما تاکنون نیروی دریایی اسرائیل با تیراندازی به سوی کاروان های پیشین با آنان برخورد کرده است؛ اما وزارت بهداشت فلسطین از رخمی شدن 51 فلسطینی در جریان حمله اشغالگران صهیونیست به شرکت کنندگان در این راهپیمایی خبر داد.

نیروی دریایی رژیم صهیونیستی قایق های فلسطینی را با گاز اشک آور و گلوله جنگی هدف قرار داده که منجر به مجروحیت 11 نفر با گلوله جنگی شد و 27 نفر دیگر مورد اصابت مستقیم گاز اشک آور قرار گرفته و 13 نفر دیگر نیز دچار حالت خفگی شدند.

پیش از این 6 راهپیمایی دریایی مشابه از 29 می گذشته توسط همین کمیته ساماندهی و اجرا شده است.

نوار غزه از سال 2006 تا کنون به دلیل محاصره ادامه دار این منطقه توسط اسرائیل و اعمال تحریم علیه آن توسط تشکیلات خودگردان با مشکلات فراوانی مواجه است.

کمیته ها و سازمان های حقوقی فلسطینی و موسسات بین المللی از جمله سازمان ملل متحد در ماه های اخیر نسبت به انفجار اوضاع انسانی در غزه به دلیل محاصره اسرائیل هشدار داده اند.

کد خبر: 968839

وب گردی

وب گردی