محصولات شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد، صادر می شوند

حامد افشاری مدیرکل کارآفرینی دانشگاه آزاد گفت: شرکت‌های فناور دانشگاه آزاد از طریق تعاملات بین‌‌المللی، صادراتی را به کشورهای چین، حوزه خلیج فارس داشتند که با تکیه بر محصولات دانش بنیان می توان صادرات غیر‌نفتی و ارزآوری برای کشور ایجاد کرد.

دکتر حامد افشاری مدیرکل کارآفرینی و تجاری‌سازی معاونت فناوری دانشگاه آزاد در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره دستاوردهای دانشگاه آزاد در حوزه شرکت‌های فناور و استارتاپ‌ها گفت: در ارتباط با دستاوردهای دانشگاه آزاد در شرکت­‌های فناور و استارتاپی می‌­توان به داشتن 128 مرکز رشد در سطح دانشگاه اشاره نمود که هسته­‌ها و واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان در آن مستقر هستند.

وی افزود: تاکنون حدود 601 هسته فناور و 460 واحد فناور و 76 شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت داشتند. این هسته‌ها و واحدهای فناور توانسته‌‌اند بیش از هزار و ۲۴۴ محصول ارائه کنند. از محصولات مهم که توانسته‌اند به تجاری سازی دست یابند می‌توان به مینی کامپیوتر، تاچی سی، کیتوسان، بذر هیبریدی، مالچ رسی، تولید سی آرام، نانو ذرات مس، سم عقرب، لارو درمانی اشاره کرد که هریک از این محصولات دستاوردی بزرگ برای دانشگاه آزاد به حساب می آیند.

مدیرکل کارآفرینی و تجاری‌سازی معاونت فناوری دانشگاه آزاد در ادامه خاطر نشان کرد: واحدهای دانشگاهی فعال در زمینه شرکت‌‌‌‌‌های فناور و استارتاپ‌ها شامل مرکز رشد اصفهان (خوراسگان)، مشهد، قزوین، سنندج، نجف آباد، ساری و رشت هستند که تا به امروز دستاوردهای چشم گیری در این زمینه داشتند.

افشاری تاکید کرد: تعاملات هسته­‌‌ها و واحدهای فناور بیشتر از طریق سازمان مرکزی بوده که با وزارت علوم، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری تفاهم نامه‌هایی منعقد کردیم که به دنبال انعقاد این تفاهم نامه‌ها موفق به جذب اعتباراتی برای هسته ها، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان شدیم.

وی در پایان متذکر شد: تاکنون شرکت‌های فناور دانشگاه آزاد از طریق تعاملات بین‌‌المللی، صادراتی را به کشورهای چین، حوزه خلیج فارس و آفریقا داشتند. درصددیم که در آینده بتوان با تکیه بر محصولات دانش بنیان صادرات غیر‌نفتی قابل توجهی را ایجاد و پلی برای ارز آوری سودمند در اقتصاد کشور باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 968851

وب گردی

وب گردی