تشکیل جلسه شورای امنیت برای بررسی نتایج نشست تهران

سخنگوی روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که این شورا برای رسیدگی به نتایج نشست تهران جلسه تشکیل می دهد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سخنگوی هیات روسیه در سازمان ملل از شورای امنیت خواست که در مورد نشست سران روسیه، ایران و ترکیه در تهران، نشست فوق‌العاده برگزار کند.

وی بار دیگر موضع مسکو درباره اوضاع سوریه را خاطرنشان کرد و گفت: ادامه جنگ علیه تروریست‌ها در خاک سوریه تا نابودی نهایی آن ها و آزادسازی غیرنظامیان از دست تروریست‌ها همچنان برای جامعه بین‌الملل حائز اهمیت است.

روسای جمهوری سه کشور مذکور روز جمعه در نشست سه‌جانبه خود در تهران بر انجام اقدامات لازم برای حل بحران سوریه و تمرکز بر اوضاع استان ادلب تاکید کردند آنجا تنها منطقه‌ای است که همچنان تحت کنترل گروه‌های شورشی در سوریه است.

در نشست سران در تهران اختلافات میان مسکو و آنکارا در خصوص عملیات نظامی نیروهای دولت سوریه در ادلب آشکار شد، در حالی که رئیس جمهوری روسیه اولویت را بیرون راندن تروریست‌ها از این منطقه می‌داند، همتای ترکیه‌ای او خواستار توقف این عملیات شد و نسبت به پیامدهای آواره‌ شدن تعداد زیادی از مهاجران در اثر جنگ و درگیری هشدار داد.

خبرگزاری آناتولی هم به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد: به دنبال این درخواست مسکو درباره بررسی نتایج نشست سه‌جانبه تهران امروز (سه‌شنبه) نشست فوق‌العاده تشکیل خواهد داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 968860

وب گردی

وب گردی