طرح شفافیت آرای نمایندگان مجددا با 30 امضاء کلید خورد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از به جریان افتادن دوباره طرح شفافیت آرای نمایندگان با 30 امضاء خبر داد.

احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به عدم تایید طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این طرح ابتدا به 160 امضاء رسیده بود؛ اما با کمال تاسف شاهد بودیم که فقط 53 نفر به آن رای مثبت دادند که البته جای نگرانی دارد.

وی افزود: در حال حاضر برخی از نمایندگان به دنبال تصویب طرح دیگری در همین خصوص هستند که تاکنون 30 نفر آن را امضاء کرده اند.

سالک تصریح کرد: باتوجه به این که شفافیت آرای نمایندگان یک مطالبه عمومی است و مردم خواهان این موضوع هستند ما نیز تلاش می کنیم تا بار دیگر این موضوع در مجلس به جریان بیفتد؛ برای رسیدگی به این موضوع کمپین هایی به راه افتاد که نتایج مطلوبی نیز به همراه داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان اذعان داشت: ما تلاش می کنیم که این موضوع در مجلس تصویب شود و بتوانیم پاسخ گوی مردم عزیز ایران در این راستا باشیم.

گفتنی است ؛ طرح یک فوریتی شفافیت آرای نمایندگان در جلسه علنی 29 مرداد ماه مجلس شورای اسلامی، با 29 امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شد.

این طرح با هدف شفافیت آراء نمایندگان مجلس به طرح ها و لوایح مختلف است و همچنین مخالفت یا موافقت هر نماینده با یک طرح مشخص خواهد شد.

اما طرح یک فوریت آن با امضای ۶۰ نماینده در جلسه علنی 14 شهریور ماه بررسی شد که نمایندگان با ۵۹ رأی موافق، ۱۰۸ رأی مخالف و پنج رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در مجلس با آن مخالفت کردند.

پیش از این غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از موافقت حداکثری نمایندگان با تصویب این طرح خبر داده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 968878

وب گردی

وب گردی