رئیس دانشگاه تهران: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد

رئیس دانشگاه تهران در مراسم آیین معارفه رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مدیریت آن نقش مهم و جایگاه ویژه‌ای دارد. از طرفی باید منویات مقام معظم رهبری را در دانشگاه‌ها پیاده کند و از طرف دیگر با دانشجویان مواجه است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آنا، آیین معارفه حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و تکریم حجت‌الاسلام محمدیان رئیس سابق این نهاد از دقایقی قبل در محل تالار علامه امینی دانشگاه تهران آغاز شد.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، علی‌اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، روسای دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف، سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیران و اعضای اتحادیه‌های دانشجویی و تنی چند از مسئولین دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در این مراسم حضور دارند.

* ظرفیت‌های تالار بزرگ علامه امینی در ابتدای مراسم تکمیل شد و بسیاری از مسئولین به زحمت در انتهای سالن صندلی پیدا کرده‌اند.

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد

رئیس دانشگاه تهران به عنوان نخستین سخنران این مراسم پشت تریبون قرار گرفت و گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مدیریت آن نقش مهم و جایگاه ویژه‌ای دارد. از طرفی باید منویات مقام معظم رهبری را در دانشگاه‌ها پیاده کند و از طرف دیگر با دانشجویان مواجه است.

نیلی احمدآبادی ادامه داد: نقش فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها٬ حضور رئیس این نهاد در شورای عالی انقلاب‌فرهنگی٬ ارائه دروس معارف و بسیاری از مسائل مهم دیگر، جایگاه ویژه‌ای به این نهاد داده است.

حجت‌السلام محمدیان در در تمام دستاوردهای علمی کشور مشارکت داشت

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی سخنرانی بعدی این مراسم بود. محمدرضد مخبر دزفولی در ابتدای سخنان خود به پیشرفت‌های علمی کشور در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: تحولات زیادی را در دانشگاه‌ها شاهد بودیم، پییشرفت‌های خوبی هم در کشور اتفاق افتاد. به‌ویژه در دهه اخیر دستاوردهای علمی آن‌قدر گسترده بود که باید این مسائل را حتی برای دانشمندان کشور تبیین کرد.

وی ادامه داد: اگر امروز مدعی هستیم نزدیک دو درصد تولید علم دنیا در اختیارمان است، دلایل مختلفی دارد که باید بررسی شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نهاد رهبری تنها مسئولیت فرهنگی دانشگاه‌ها را برعهده ندارد. نقش حجت‌السلام محمدیان در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این مسائل بی‌بدیل بود. در تمام دستاوردهای علمی کشور، نهاد نقش داشت. حجت‌السلام محمدیان نیز در همه موارد و مسائل مشارکت داشت. برخی مواقع شاید تخصص مورد‌نظر را نداشت؛ اما با شور و شوق خاصی حضور فعال داشت.

* سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به جمع حاضران مراسم اضافه شدند.

حجت‌الاسلام محمدیان با تمام وجود خود را متعلق به خانواده دانشگاهیان می‌دانست

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ابتدای سخنان خود با تمجید از عملکرد رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، گفت: در سال‌هایی که توفیق حضور در محضر حجت‌الاسلام محمدیان را داشتم شاهد ویژگی‌های اخلاقی برجسته و عنایت وی به خانواده دانشگاهیان بوده‌ام.

وی افزود: رئیس سابق نهاد رهبری همواره با تمام وجود خودش را متعلق به خانواده دانشگاهیان و همراه آنها می‌دانست و این‌حس را به دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها منتقل کرده بود.

خبر در حال تکمیل است.

کد خبر: 968885

وب گردی

وب گردی