رئیس دانشگاه اصفهان: صندلی خالی دانشگاه‌ها با اجرای طرح «آمایش» آموزش عالی پر می شود

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: یکی از راه‌های اساسی برای پر کردن ظرفیت های خالی در دانشگاه‌ها، پیروی از طرح آمایش است.

هوشنگ طالبی حبیب آبادی رئیس دانشگاه اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در زمینه کاهش ظرفیت برخی از دانشگاه‌ها گفت: کاهش ظرفیت در برخی دانشگاه‌ها یک واقعیت است، از طرفی دانشگاه ها گسترش یافته اند و از طرفی دیگر، میزان تقاضای دانشجوها نیز کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های اساسی برای پر کردن ظرفیت های خالی در دانشگاه‌ها، پیروی از طرح آمایش است.

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: باید دانشگاه‌هایی که کیفی تر هستند باقی بمانند؛ در مقابل دانشگاه‌هایی که کمتر کیفی هستند را به گونه ای با دانشگاه های کیفی‌تر و بزرگ‌تر لینک کرده و طرح آمایش را اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: بحثی که پیش تر به آن اشاره شد نوعی رقابت محسوب می شود، ارتباط دانشگاه های کوچک با دانشگاه های کیفی و بزرگ تر، در سراسر دنیا به همین صورت است؛ بحثی که در این زمینه در جهان مورد توجه بوده و به گونه ای منجر به رفع مشکل صندلی های خالی شده است، بحث پذیرش دانشجوی خارجی است. ما می توانیم از ظرفیت خالی دانشگاه‌های خود برای پذیرش دانشجوی خارجی استفاده کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر پذیرش دانشجو بر اساس نیاز بازار اظهار کرد: به نظر من، در صورتی که بر پذیرش دانشجو بر اساس نیاز بازار نظارت های لازم صورت گیرد و در عین حال بتوانیم کیفیت را حفظ کنیم، می توان براساس نیاز بازار، پذیرش دانشجو داشته باشیم؛ اما در صورتی که نظارت کافی در این راستا صورت نگیرد، به اعتقاد من صلاح نیست دانشجو را بر‌این اساس پذیرش کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 968888

وب گردی

وب گردی