تیم رباتیک آموزشکده سما کن-تهران قهرمان مسابقات کشوری رباتیک شد

دومین دوره مسابقات کشوری رباتیک بارمان کاپ در شهریور ۹۷ در دانشگاه اصفهان با همکاری مشترک دانشگاه اصفهان و شرکت فن گستران رباتیک بارمان تولید کننده بسته های آموزشی رباتیک برگزار گردید .در این دوره از مسابقات ۳۵۴ دانش آموز و دانشجو به صورت ۲۰۰ تیم در قالب ۶ لیگ حضور پیدا نموده که در این دوره در لیگ جنگجو سنگین وزن با حضور ۱۴ تیم از سطح کشور به رقابت پرداختند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اولین رقابت ربات کرار آموزشکده سما کن - تهران با ربات دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد اصفهان انجام شد که رقابتی سنگین بود اما بدلیل کیفیت ساخت بالای ربات دانشکده سما کن و استفاده از المان های فنی منحصر به فرد با تخریب و ضربات مکانیزم اسپینر عمودزن به دماغه ربات حریف سبب ناک اوتی این ربات شده و بازی را به نفع خود به اتمام‌ رساند.

ربات دانشگاه آزاد اسلامی و احد نجف آباد در آخرین رویداد مسابقات رباتهای جنگجوی کشوری در کرمان در سال ۹۷ به مقام سومی مسابقات دست یافته بود.

در رقابت دوم رباتی از سازمان بسیج علمی فناوری استان یزد را از پیش روی خود برداشته و در ثانیه ابتدایی مسابقه با ضربات پیاپی و سنگین منهدم نموده که هزینه ساخت این ربات در حدود ۳۰ میلیون تومان براورد شده که در نهایت با ناک اوتی در دقیقه اول، از سد این رقیب نیز عبور می نماید.

در رقابت سوم ربات کرار در دقیقه نخست توانست تمامی استحکامات ربات brothers (قهرمان مسابقات کشوری رباتیک کرمان 97) را از بین ببرد؛ و در نهایت با انهدام موتور حرکتی این ربات با امتیاز ناک اوتی از سد این رقیب قدرتمند نیز عبور نماید.

بازی اخر که فینال دومین دوره مسابقات کشوری بارمان کاپ اصفهان بوده میان کرار و پدیده این مسابقات، که از سد تمامی ربات های مدعی قهرمانی عبور کرد برگزار شد،این مبارزه در دو راند ۳ دقیقه ای صورت گرفت که در طول کل بازی ربات کرار بی وقفه به بدنه و استحکامات این ربات ضربه وارد نموده و این ربات را پس از ۵ دقیقه مجبور به شکست و تسلیم در برابر مکانیزم فنی و قدرتمند ربات کرار نمود و در نهایت ربات جنگجوی آموزشکده سما کن با اقتدار به مقام قهرمانی مسابقات کشوری ربات های جنگجو اصفهان نائل گردید.

انتهای پیام /

کد خبر: 968894

وب گردی

وب گردی