آموزش عالی همواره از نگاه جامع نهاد رهبری برخوردار است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها همواره در حوزه‌های مختلف متذکر و یادآور چارچوب‌های مشخص شده برای دانشگاهیان هستند و آموزش عالی همواره از نگاه جامع این‌ نهاد برخوردار بوده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، منصور غلامی صبح امروز در مراسم معارفه رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها که در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: سال‌هایی که توفیق حضور در محضر حجت‌الاسلام محمدیان را داشتم شاهد ویژگی‌های اخلاقی برجسته و عنایت وی به خانواده دانشگاهیان بوده‌ام.

وی افزود: رئیس سابق نهاد رهبری همواره با تمام وجود خودش را متعلق به خانواده دانشگاهیان و همراه آنها می‌دانست و این‌حس را به دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها منتقل کرده بود.

وزیر علوم تصریح کرد: خانواده دانشگاهی وظایف اصلی خودشان را در چارچوب‌های مشخصی پیرو منویات رهبر معظم انقلاب٬ اهداف انقلاب و راهبردهای کلیدی و کلانی که امام خمینی در بدو پیروزی انقلاب اعلام داشتند، متمرکز کرده‌اند.

غلامی گفت: رشد و جایگاه علمی کشور به‌گونه‌ای است که در منطقه از لحاظ علمی حرفی برای گفتن داریم و در لبه‌های علم روز دنیا حرکت می‌کنیم و استادان ما به عنوان نماد علم و تحقیق در دنیا شناخته می‌شوند.

وی ادامه داد: پس از انقلاب وظیفه تربیت نسل جوان دانشمند برعهده دانشگاه‌ها نهاده شد که این وظیفه به‌خوبی محقق شده است.

وزیر علوم عنوان کرد: تلاش برای حل مشکلات جامعه وظیفه‌ دیگری است که دانشگاه‌ها آن را با قوت پیگیری می‌کنند و در آینده نزدیک٬ منشا اثرات خوبی خواهد شد. و تمام این وظایف با همدلی تمام جامعه دانشگاهی و آموزش عالی صورت می‌پذیرد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها همواره در حوزه‌های مختلف متذکر و یادآور چارچوب‌های مشخص شده برای دانشگاهیان هستند و آموزش عالی همواره از نگاه جامع این‌ نهاد برخوردار بوده است.

غلامی بیان کرد: بنده در دانشگاه همدان شاهد شروع فعالیت‌های حجت‌الاسلام رستمی بودم. ایشان جزء اساتید فاضل و بسیار توانمند بوده و هستند و با این سبقه حتما تاثیر مثبتی خواهد داشت.

وی افزود: رستمی دوره‌ای که در کنار حجت‌الاسلام محمدیان، فرصت خوبی برای کسب تجربه داشته است.

وزیر علوم در پایان گفت: به عنوان یک دانشگاهی از مقام معظم رهبری برای این رویکرد جوانگرایی در دانشگاه‌ها تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 968896

وب گردی

وب گردی