علی‌قارداشی: مدال در تنیس روی میز به یک مو، بند است/ از نوع باخت بانوان راضی هستیم

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: از نوع باخت بانوان در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا راضی هستیم چون دختران ما پله پله در حال پیشرفت هستند.

مهرداد علی‌قارداشی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، درباره عملکرد پینگ پنگ بازان ایران در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا اظهار داشت: همکاران ما در 3 سال گذشته زحمات زیادی کشیدند و خدا را شکر می کنیم در جاکارتا، نتیجه زحمات عوامل فدراسیون را دیدیم. در طول این سه سال شاید رنکینگ پینگ پنگ بازان ما در یک ماه افت داشت ولی ماه بعد روند صعودی خود را دوباره طی کرد. در حال حاضر نیما عالمیان و امین احمدیان، لژیونر شده اند و امیدواریم نوشاد عالمیان، افشین نوروزی و دیگر ملی پوشان ما هم لژیونر شوند و به پیشرفت خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: تیم بزرگسالان ما قبل از بازی های آسیا، نتایج خوبی در رقابت های قهرمانی جهان در سوئد کسب کرد و جوانان ما هم برای اولین بار در تاریخ تنیس روی میز کشورمان، مدال ارزشمند برنز تیمی را به دست آوردند. همزمان با رقابت های آسیایی جاکارتا، اتفاقی رخ دادکه در هیاهوی این بازی ها گم شد؛ رادین خیام با توجه به قهرمانی در مسابقات چین تایپه، به عضویت تیم منتخب آسیا درآمد. این اتفاقات نشان می دهد در رده های سنی مختلف، پیشرفت های محسوسی داشته ایم.

از نوع باخت بانوان راضی هستیم

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به حذف تیم بانوان ایران در بازی های آسیایی جاکارتا گفت: از نوع باخت بانوان راضی هستیم چون دختران ما پله پله در حال پیشرفت هستند. در فینال بازی های آسیایی جاکارتا، خانم سیمین رضایی، داور اول بود و بانوی ژاپنی، داور دوم. این اتفاق هم نشان از استعدادیابی و نخبه پروری فدراسیون تنیس روی میز دارد. درست است که تیم بانوان ما به جمع 8 تیم برتر بازی های آسیایی راه نیافتند اما عملکرد خوبی داشتند. داور فینال هم ایرانی بود و در مجموع کار تیمی ما به درستی پیش می رود.

بازی‌های آسیایی در حد مسابقات جهانی و المپیک است

علی‌قارداشی خاطرنشان کرد: از المپیک 1988 به این سو، مدال های المپیک به طور مطلق در اختیار بانوان آسیایی بوده و زنان 4 قاره دیگر، کاملا بازنده بوده اند. در بخش مردان هم بازی های آسیایی در حد مسابقات جهانی و المپیک است چرا که اکثر قهرمانان جهان از کشورهای آسیایی هستند. از طرف دیگر باید توجه کنیم نوشاد عالمیان برای کسب مدال برنز تاریخی خود، 5 مسابقه داد و در 4 دیدار پیروز شد. اگر شرایط تنیس روی میز را با دیگر رشته ها مقایسه کنیم، اهمیت مدال «نوشاد» را بیش از پیش درک خواهیم کرد.

وی افزود: از المپیک 2000 سیدنی به این طرف هم تنها یک مدال برنز در المپیک 2012 نصیب یک پینگ پنگ باز آلمانی شده و همه مدال های دیگر را آسیایی ها به خانه برده اند. رقابت در بازی های آسیایی بسیار سخت است و سطح این مسابقات قابل مقایسه با مسابقات جهانی و المپیک است.

احتمال کسب مدال المپیک بسیار کم است

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در پاسخ به این سؤال که آیا می توان به کسب مدال از این رشته در المپیک 2020 توکیو امیدوار بود یا خیر، خاطرنشان کرد: احتمال کسب مدال المپیک بسیار کم است. قبل از بازی های آسیایی 2018 هم وقتی از ما پرسیدند قول مدال می دهید یا خیر، گفتیم احتمالش بسیار ضعیف است ولی تلاش خود را می کنیم چرا که مدال در تنیس روی میز واقعا به یک مو، بند است.

علی‌قارداشی تأکید کرد: «نوشاد» در گیم هفتم بازی مقابل حریف کره ای، 10 بر 8 عقب بود و اگر یک پوئن دیگر می داد، شکست می خورد و بازی تمام می شد اما توانست نتیجه را مساوی کند و در پایان پیروز شود. تیم جوانان هم وقتی مدال تاریخی برنز را کسب کرد چنین شرایطی داشت. در گیم پنجم با نتیجه 10 بر 9 عقب بودیم و اگر یک پوئن می دادیم، کار تمام می شد ولی توانستیم بازی را مساوی کنیم و در پایان به پیروزی برسیم.

به ملی‌پوشان گفتم مردم از شما مدال می‌خواهند

وی ادامه داد: از روز اول به ملی پوشان گفتم اصحاب رسانه، وزیر ورزش و جوانان، مسئولان عالی‌رتبه نظام و تمام مردم از شما مدال می خواهند. آنها کاری ندارند شما جهشی 50 پله ای در رنکینگ داشته اید بلکه فقط از شما می خواهند روی سکو بروید. کار خیلی سختی داریم ولی دست از تلاش برنمی داریم. نباید فراموش کنیم تنیس روی میز رشته ای کاملا متفاوت است. به طور مثال در رشته هایی که دارای اوزان مختلف هستند، شما با بسیاری از نابغه ها به دلیل تفاوت وزن، رقابت نمی کنید.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز تصریح کرد: 94 فدراسیون ورزشی در جهان وجود دارند که 52 فدراسیونش در ایران فعال هستند. فدراسیون جهانی تنیس روی میز با 226 کشور، پر عضوترین فدراسیون دنیاست؛ از کشور صد هزار نفری تا چین که فقط 100 میلیون پینگ پنگ باز دارد، در این فدراسیون عضویت دارند. بچه های ما در چنین شرایطی مدال می گیرند که به نظرم واقعا شایسته تقدیر است.

علی‌قارداشی در پایان گفت: فدراسیون جهانی از سال 2018، هشت سفر در سال را جهت کسب سهمیه برای پینگ پنگ بازان اجباری کرده که با توجه به شرایط ویژه ما، کارمان دشوارتر می شود. با این وجود راهی که آغاز کرده ایم را ادامه می دهیم و مطمئن باشید در مسیر پیشرفت همچنان قدم برخواهیم داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 968897

وب گردی

وب گردی