برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 3153 امامزاده

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف از برگزاری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در 3 هزار و 153 امامزاده و بقعه متبرکه خبر داد و به تشریح برنامه‌های این طرح پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز حجت‌الاسلام غلامرضا عادل؛ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف درباره برگزاری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در ایام محرم و صفر گفت: این طرح در 3 هزار و 153 امامزاده از 20 شهریور تا 17 آبان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به وظیفه نهادها و سازمان‌ها برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم عزاداری امام حسین (ع) گفت: شعار کِرامتُنا الشهاده؛ حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ما است به‌عنوان شعار اصلی و محوری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی انتخاب شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف درباره برنامه‌های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در دهه اول محرم افزود: برگزاری تجمع عظیم لبیک یا حسین (ع) در روز دوم ماه محرم، اجرای مراسم شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه محرم، اجرای مراسم احلی‌من‌العسل در روز ششم ماه محرم و برنامه‌های مهم روز تاسوعا، عاشورا و شام غریبان بویژه اقامه نماز باشکوه ظهر تاسوعا و عاشورا در بقاع متبرکه و امامزادگان از برنامه‌های این طرح در دهه اول ماه محرم در امامزادگان و بقاع متبرکه مجری طرح خواهد بود.
عادل گفت: برگزاری همایش رهروان زینبی (س) ویژه بانوان در روز دوازدهم محرم، مراسم عزاداری امام سجاد (ع) در روز دوازدهم و بیست‌وپنجم محرم، همایش نهضت بیداری با خطبه‌های علوی و منشور عزت در ابتدای ماه صفر، برگزاری مراسم اربعین در بقاع متبرکه شاخص استانها و تجمع لبیک یا رسول‌الله (ص) در سالروز رحلت رسول اکرم (ص) از دیگر برنامه‌های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی است.
وی با اشاره به اینکه 3 هزار و 500 مُبلغ در این ایام در بقاع متبرکه و امامزادگان حضور دارند، یادآور شد: تعدادی از این مُبلغان اعزامی از حوزه علمیه قم و تعدادی هم بومی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 968933

وب گردی

وب گردی