دانشگاه آزاد واحد شهرقدس مدرسه اشتغال آموزی تاسیس کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس گفت: دوره‌های مهارت آموزی  مدرسه اشتغال واحد شهرقدس برای عموم آزاد است. در این دوره شیوه‌ها‌ی صحیح کسب و کار را شبیه سازی کردیم تا کلیه شرکت کنندگان نحوه کار در فضای واقعی را بیاموزند.

دکتر مهدی فتح الله، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه‌‌های این واحد دانشگاهی در سال جدید گفت: ارتقا خدمات آموزشی و پژوهشی در اولویت برنامه‌‌های واحد دانشگاهی شهر قدس است که یکی از مهم ترین برنامه‌های این واحد دانشگاهی توانمند کردن دانشجویان است. یکی از عوامل موثر در تربیت نیروی کارآزموده کسب مهارت آموزی برای این افراد است، لذا مراکز آموزشی و تخصصی در این واحد دانشگاهی برگزار کردیم و یک مرکزی را با عنوان مدرسه اشتغال تاسیس کردیم که فقط منحصر به دانشجویان نیست.

وی افزود: حضور در دوره‌های مهارت آموزی مدرسه اشتغال واحد شهرقدس برای عموم آزاد است و کلیه متقاضیان می‌‌توانند در دورههای 4 تا 6 ماهه مهارت‌های عمومی و تخصصی شرکت کنند. در این دوره شیوه‌ها‌ی صحیح کسب و کار را شبیه سازی کردیم تا کلیه شرکت کنندگان نحوه کار در فضای واقعی را بیاموزند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت توسعه کسب و کارهای دانشگاه آزاد در منطقه غرب استان تهران، واحد شهر قدس به جهت همجواری با حوزه‌‌های صنعتی برنامه‌هایی برای توسعه صنعتی و تجاری این منطقه دارد که قطعا در توسعه همه جانبه این منطقه اثرگذار خواهد بود.

فتح الله تاکید کرد: در حال حاضر درصددیم تا یک مرکز رشد و فناوری در غرب استان تهران تاسیس کرده که امکانات و زیر ساخت‌های اولیه آن فراهم شده است، همچنین یک مرکز تحقیقاتی توانمند در زمینه تولید گیاهان دارویی داریم که ضمن توسعه این مرکز فعالیت‌های کشت و کار در حوزه گیاهان دارویی برقرار است تا به یک چرخه تولید تجاری رسیده که هم تحقیق و پژوهش در آن صورت گیرد و هم به مرحله تجاری سازی برسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس متذکر شد: در صدد انسجام بیشتر تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی هستیم تا فعالیت‌های منسجم‌تری را در دانشجویان به وجود آورده که قطعا در مسیر توسعه علمی و فرهنگی دانشگاه موثر خواهد بود همچنین در تلاشیم که زیر ساخت‌های دانشجویی به حداکثر استاندارهای لازم برسند.

وی یاد آورشد: یکی از مهم‌‌‌ترین محورهای واحد شهرقدس توانمند کردن دانشگاه در زیر ساخت‌ها و ابعاد مختلف آموزشی و مدیریتی است. در حال حاضر ماموریت دانشگاه شهر قدس در حوزه صنعت و تجارت است که محور پایان نامه‌های این واحد دانشگاهی حول این موارد است تا بتوانیم مساله‌ای از صنعت و تجارت را رفع کرده و در ایجاد ارتباط صنعت با دانشگاه دستاوردهای بزرگی را ایجاد کنیم.

فتح الله تصریح کرد: مهارت آموزی دانشجویان یک سیاست درست است و در تلاشیم ضمن ارتقا دانش تخصصی افراد یک مهارت کاربردی هم به آنها آموزش دهیم، در مدرسه اشتغال واحد شهر قدس به پرورش نیروهایی می‌پردازیم که مهارت لازم را برای ورود به بازار کار داشته باشند و بعد از فارغ التحصیلی در حیطه تخصصی خود یا به طور عمومی مهارت‌های لازم را کسب کرده باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در پایان خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم دانشگاه آزاد در بلندترین نقطه علمی کشور قرار گیرد باید در حیطه فعالیت خود ارزش خلق کنیم، توسعه و پیشرفت باید به گونه‌ای باشد که دانشجو و استاد از حضور در این دانشگاه به خود افتخار کرده و بتوانند تولید علم و فن آوری داشته باشند. طبیعتا اگر بخواهیم یک نهاد علمی برجسته به شمار رویم، باید از لحاظ آموزشی و مدیریتی زیر ساخت‌هایی محکم و منسجم داشته باشیم و قطعا دانشگاه آزاد با توجه به دستاوردهای چشمگیر در حوزه‌های مختلف افق روشنی را تا سال 1404 در پیش دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 968938

وب گردی

وب گردی