مراسم عزاداری دهه اول  محرم  کجا برویم؟

برنامه‌های عزاداری دهه اول ماه محرم از شب گذشته در هیئت‌های سراسر کشور آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، برنامه‌های عزاداری دهه اول ماه محرم از روز گذشته در هیئت‌های سراسر کشور آغاز شده است.

همچنین، بسیاری از مهدیه‌ها، مساجد و هیئت‌های مذهبی مراسم عزاداری حسینی را از شب اول ماه محرم آغاز کرده اند؛ بنا بر این گزارش برنامه‌ تعدادی از اماکن مذهبی و هیئت‌های عزاداری تهران در دهه اول ماه محرم به شرح زیر اعلام شده است:

مهدیه تهران

برنامه‌های ماه محرم مهدیه تهران از شب گذشته ۱۹ شهریورماه مصادف با شب اول ماه محرم بعد از نماز مغرب و عشاء آغاز شده و مهدیه تهران ۱۱ شب برنامه ویژه محرم خواهد داشت که امسال رضا طاهری قرائت زیارت عاشورا، حجت‌الاسلام سیدحسین مؤمنی سخنرانی و علی مهدوی‌نژاد نیز مرثیه‌سرایی این مراسم‌‌ را برعهده دارد.

آستان حضرت عبدالعظیم (ع)

مراسم ویژه محرم این آستان نیز از امروز سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه به مدت ۱۳ روز در این آستان برگزار می‌شود که مهدی قربانعلی قاری، مجری و قرائت زیارت عاشورای این مراسم را بر عهده دارد، حجت‌الاسلام سیدحمید میرباقری سخنران و مجتبی باقری نیز مداح این مراسم‌ است.

سوگواری دهه عاشورا با سخنرانی حجت الاسلام واعظ جوادی

مراسم سوگواری دهه عاشورا از اول تا دهم محرم، با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی واعظ جوادی واقع در تهران، میدان هروی، گلستان پنجم، نبش خیابان شهید افشاری برگزار می‌شود. موضوع سخنرانی «سنت نبوی (ص) در نهضت حسینی(ع)» خواهد بود.

مجلس ذکر مصیبت سیدالشهدا(ع) با سخنرانی آیت‌الله فاطمی‌نیا

عزاداری سید و سالار شهیدان با سخنرانی آیت الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا از امروز سه‌شنبه، ۲۰ شهریورماه به مدت ۹ شب برگزار می‌شود. این مراسم در تهران، خیابان دروس، میدان احتشامیه، خیابان راستوان، خیابان میربلوکی، پلاک چهارده و ساعت ۹ هر شب برگزار خواهد شد.

سوگواری دهه عاشورا با سخنرانی آیت‌الله امجد

مراسم سوگواری دهه عاشورا با حضور آیت‌الله امجد از شب گذشته ۱۹ شهریورماه تا دوشنبه ۲۶ شهریور به مدت ۸ شب از ساعت ۲۱ در نشانی خیابان شیخ بهایی شمالی، کوچه انصاری آزاد، آموزشگاه توسعه برگزار می‌شود.

همچنین مراسم شب‌های تاسوعا، عاشورا و شام غریبان از تاریخ سه‌شنبه ۲۷ شهریورماه به مدت سه شب از ساعت ۲۲ در مجتمع روشنگر واقع در اتوبان یادگار امام، شمال به جنوب، نرسیده به اتوبان همت، خیابان ایوانک غربی، گل‌افشان جنوبی برگزار می‌شود.

مراسم ظهر تاسوعا و عاشورا نیز از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۴:۳۰ در نازی‌آباد، خیابان رجایی، خیابان عراقی، کوچه نوروزی، دبیرستان الهی برگزار می‌شود.

سخنرانی آیت‌الله تحریری در دهه عاشورا

مراسم سوگواری دهه عاشورا با حضور آیت‌الله محمدباقر تحریری از روز اول تا دوازدهم محرم و از ساعت ۶ تا ۷ صبح به نشانی خیابان مخصوص، نرسیده به بیمارستان لقمان، کوچه شهید پور، پلاک ۲۲ برگزار می‌شود.

همچنین مراسم سوگواری از شب دوم محرم تا شام غریبان بعد از نماز مغرب و عشا در حوزه علمیه مروی واقع در خیابان ناصر خسرو، کوچه مروی ویژه برادران و خواهران برگزار می‌شود.


برنامه سوگواری حجت‌الاسلام علوی تهرانی در دهه عاشورا

مراسم سوگواری دهه عاشورا با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی از دوشنبه ۱۹ شهریورماه به مدت ۱۰ شب و از ساعت ۲۰:۳۰ در مسجد حضرت امیر(ع) واقع در خیابان کارگر شمالی، مقابل پمپ بنزین برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، مراسم سوگواری از ساعت ۱۷ تا ۱۹ با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ استاد حسین انصاریان از روز سه‌شنبه در حسینیه آیت‌الله علوی تهرانی واقع در خیابان کارگرشمالی، خیابان فاطمی‌غربی، خیابان اعتمادزاده برگزار می‌شود.

برنامه سخنرانی سروش محلاتی در دهه عاشورا

مراسم عزاداری دهه عاشورا با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سروش محلاتی از شب اول تا شب پنجم ماه محرم برگزار می‌شود.

این مراسم هر شب و از ساعت ۲۲ تا ۲۳ واقع در شهر کاشان، حسینیه ارشاد، اول بازار، با موضوع «امام حسین(ع) و اصلاح امت» برگزار خواهد شد. همچنین سروش محلاتی از تاریخ ششم محرم در تهران به ایراد سخن می‌پردازد که برنامه تفصیلی آن متعاقبا اعلام می‌شود.

مسجد ارک

مسجد ارک تهران در دهه اول محرم‌الحرام با سخنرانی حجت‌الاسلام مصطفی کرمی و مداحی منصور ارضی و ابوالفضل بختیاری بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم عزاداری حسینی را برگزار می‌کند.

دانشگاه امام صادق(ع)

مجلس عزای حسینی در دانشگاه امام صادق(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان و مداحی میثم مطیعی از امروز ۲۰ شهریورماه به مدت ۱۱ شب پس از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

رایة العباس(ع)

حجت‌الاسلام مسعود عالی سخنران و محمود کریمی، مداح عزای حسین(ع) در آستان امامزاده علی اکبر (ع) چیذر خواهند بود. این مراسم از دوشنبه ۱۹ شهریورماه، از ساعت ۱۶:۳۰ برگزار می‌شود.

ثارالله؛ مسجد الهادی (ع)

مسجد الهادی(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام مسعود عالی و مداحی محمدحسین پویانفر میزبان عزاداران حسینی است. مسجد الهادی (ع) در خیابان مجیدیه شمالی، بالاتر از میدان ملت، خیابان صباح غربی واقع است و این مراسم هر شب پس از نماز مغرب و عشاء برپاست.

هئیت عشاق الحسین (ع)

علی قربانی از دوشنبه ۱۹ شهریورماه، به مدت ۱۱ شب در دهه اول محرم به مدح عزای حسینی در هیئت عشاق الحسین(ع) واقع در خیابان هفده شهریور شمالی، چهارراه صفا می‌پردازد.

هیئت رزمندگان اسلام

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، صادق آهنگران، امیر عباسی و احمد زین العابدین نیز از روز دوشنبه ۱۹ شهریورماه در هیئت رزمندگان اسلام به نشانی: تهران، خیابان فاطمی، نرسیده به تقاطع کارگر، فاطمیه بزرگ تهران به ذکر مصیبت در رثای سالار شهیدان می‌پردازند.

هئیت عبدالله الحسن (ع)

حجت‌الاسلام حامد کاشانی به عنوان سخنران و حنیف طاهری در مقام مداح هر شب پس از نماز مغرب در هیئت عبدالله حسن(ع) واقع در بزرگراه صدر، مسجد کربلا عزاداران حسینی را میزبانی می‌کنند.

صنف لباس فروش‌ها

صنف لباس‌فروش‌ها با مداحی منصور ارضی از اول دهه اول محرم، صبح ها، از ساعت ۵:۳۰ به عزاداری حسینی می‌پردازد.

روضه مکتب المهدی (عج)

در حسینیه شهید همت حجت‌الاسلام قاسمیان به ایراد سخن و محمد کمیل به مداحی می‌پردازد. این مجلس حسینی در میدان شهدا، مقابل ایستگاه مترو واقع شده است و از اول دهه اول محرم به مدت ۱۱ شب، از ساعت ۲۳ تا ۱ بامداد برپاست.

مسجد حضرت مهدی (عج)

حجت‌الاسلام قرنی و مصطفی خورسندی سخنرانان مسجد حضرت مهدی(عج) در دهه اول محرم هستند. این مسجد در خیابان ستارخان، سه راه تهران ویلا، مسجد حضرت مهدی (عج) واقع شده است.

هئیت جان نثاران حسینی صنف بزاز تهران

حجت الاسلام سیدعبدالحمید شهاب، مهدی آصفی، حسین علامه و حامد سهندی در خیابان خیام، روبروی بازار پاچنار در هیئت جان نثاران حسینی مجلس عزای سیدالشهدا(ع) را برگزار می‌کنند. این مراسم از امشب تا اول مهرماه هر شب از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۲ برپاست.

حسینیه مرحوم حاجیان

محمد اسدی‌گرمارودی، استاد دانشگاه در حسینیه مرحوم حاجیان درب ورودی بانوان؛ پاسداران، دشتستان اول درب ورودی آقایان؛ پاسداران دشتستان دوم از ۲۰ شهریورماه به مدت ۱۰ شب بعد از نماز مغرب و عشاء در رثای ثارالله(ع) سخنرانی خواهد کرد.

هیئت دانشجویی باقرالعلوم کوی دانشگاه تهران

هیئت دانشجویی باقرالعلوم کوی دانشگاه تهران با سخنرانای حجج الاسلام عالم زاده نوری و مظفری و مداحی میثم خسروی از آغاز محرم الحرام بعد از نماز مغرب به عزاداری حسین(ع) می‌پردازند. این مراسم در خیابان امیرآباد، خیابان کارگرشمالی، کوی دانشگاه تهران، مسجد کوی دانشگاه تهران خواهد بود.

هیئت رزمندگان مکتب الحسین (ع)

در هیئت رزمندگان مکتب الحسین (ع) حجج‌الاسلام مهدی حسن‌آبادی و سیدمهدی شجاعی به ایراد سخن پیرامون عاشورای حسین(ع) می‌پردازند و نریمان پناهی، مداحی می‌کند. این هیئت در میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیمه‌گاه شهدا واقع شده است. این مراسم از دوشنبه ۱۹ شهریورماه به مدت ۱۱ شب ساعت ۱۵ برپا می‌شود.

هیأت الزهرا (س) دانشگاه صنعتی شریف

حجج‌الاسلام صدیقی و قاسمیان طبق سنوات گذشته از ابتدای محرم در دانشگاه صنعتی شریف سخنرانی خواهند کرد. این مجالس در خیابان آزادی، مسجد دانشگاه صنعتی شریف و هر شب از ساعت ۲۰ برگزار می‌شود.

کد خبر: 968959

وب گردی

وب گردی