تحکیم جایگاه ایران در منطقه دستاورد نشست سه‌جانبه آستانه

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی تحکیم جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و ارتقای امنیت سوریه را از دستاوردهای نشست سه‌جانبه ایران،‌ روسیه و ترکیه دانست و برگزاری این نشست را موجی نو در دیپلماسی خارجی ایران برشمرد.

به گزارش ایسکانیوز، در بیست و سومین نشست شورای مرکزی جمعیت جانبازان و در جریان رصد مسائل داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی به موضوع برگزاری نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه پرداخته شد.

جمعیت جانبازان با مهم و ابتکاری خواندن این نشست، تحکیم جایگاه جمهوری اسلامی و ارتقای امنیت سوریه با توجه به پذیرش مسوولیت از سوی روسیه و ترکیه را از مهم‌ترین نتایج برگزاری این نشست ارزیابی و تاکید کرد برپایی چنین نشستی یک پدیده نو در ابعاد فراسرزمینی دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

این جمعیت با یادآوری گرفتار آمدن جبهه غربی، عبری، عربی در باتلاق ناکامی‌های لبنان، سوریه، عراق، یمن و فلسطین، فضای سنگینی را در آمریکا علیه سیاست‌های ترامپ شعله‌ور کرده که حتی اعتراض جمهوری‌خواهان را علیه بی‌خردی‌های او به صحنه رسانه‌های بین‌المللی کشانده است، خاطرنشان کرد: جمله طلایی و بسیار مهم مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با رئیس جمهور روسیه در خصوص بهره‌گیری از نشست سه‌جانبه و امکان مهار آمریکا، افقی جدید و دکترینی نو را پیش‌روی این نشست قرار داد.

جمعیت جانبازان با بیان اینکه رهبر انقلاب مصداق بارز مهار آمریکا، مانایی 40 ساله جمهوری اسلامی ایران است، افزود: آمریکا و همدستانش به دنبال خشکاندن ریشه جمهوری اسلامی بودند. اما ایران اکنون فراتر از ۴۰ برابر جایگاه روز نخست انقلاب از اقتدار و نفوذ منطقه‌ای برخوردار است. این معنای واقعی هژمونی و پیشرفت اقتدار ایران و نقطه مقابل آن تنگ شدن دایره نفوذ و مهار شیطان بزرگ است.

این جمعیت سیاست پرهیاهوی جبهه عبری، غربی، عربی تحت عنوان مهار دوجانبه بین ایران و عراق در آغاز جنگ تحمیلی را یادآور شد که نا امید از شکست ایران زبال و فرسایش دو کشور را رقم میزدند و تاکید کرد: اکنون با نابودی رژیم بعث تصویر امروز دو کشور برادر که نه تنها زیر بار استراتژی مهار دوجانبه نرفتند، بلکه نفوذ آمریکا را در لبنان، سوریه، یمن و فلسطین رو به سقوط بردند خود گویای همه چیز است. افزون بر این اکنون ایادی رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین موقعیت مهار منطقه‌ای و بین‌المللی به جای شعار «بحر تا نهر» و «نیل تا فرات» در پستوی خانه‌هاشان لرزان از هدف قرار گرفتن توسط موشک‌های جبهه مقاومت هستند. این معنای واقعی و عینی مهار آمریکا و تبدیل تهدید به فرصت است.

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در بخشی از نشست اخیر خود در آستانه ایام عزای حسینی، هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس به نقش و اهمیت فضای معنوی و انسان‌ساز دفاع مقدس و جوهره معارف عاشورای حسینی برای تقویت روحیه انقلابی و استقامت ورزیدن در تلاطم‌های اقتصادی پیش‌آمده اشاره و توصیه کرد: مبلغان دینی و معلمان مدارس به ویژه دست‌اندرکاران تولید محتوا در فضای مجازی شایسته است نسبت به بازخوانی فرهنگ مقاومت در این ایام اهتمام کنند.

اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان زبان هنر را نافذترین ابزار انتقال پیام در بین ملت‌ها و ملیت‌ها برشمرده و از وزارت ارشاد و رسانه ملی خواست با تولید آثار نمایشی همچون فیلم محمد رسول‌الله و تولید سریال‌های (الف ویژه) مانند مختارنامه، امام علی(ع)، ولایت عشق و ... پاسخگوی نیاز جامعه در بازآفرینی تاریخ پاسخگو باشد.

اعضای جمعیت جانبازان بر این باورند که اقدامات فتنه‌انگیزان جبهه عبری، غربی، عربی برای کمرنگ کردن راهپیمایی عظیم اربعین ابعاد جدیدتری به خود خواهد گرفت، اما در عین حال تاکید کردند که تجربه هر ساله نشان از افزوده شدن میلیون‌ها نفر به جمعیت این رخداد عظیم و عظیم‌تر شدن امواج پرتلاطم اربعین حسینی دارد؛ ضمن اینکه افزودن بر تهدیدها انگیزه‌های نو به نو برای پیروان فرهنگ ایثار و شهادت و جانبازی خواهد بود.

این جمعیت راهپیمایی اربعین را رخدادی بی بدیل به لحاظ کثرت جمعیت و عمق معنویت در روزگار ما و در کل پهنه زمین دانست و خاطرنشان کرد: ابعاد عظیم این رخداد نشان می‌دهد مهار کردن آمریکا و هم‌پیمانانش در سایه اتحاد و وحدت کلمه مسلمین امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 968968

وب گردی

وب گردی