باید تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن را از خودمان آغاز کنیم 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تأکید بر اینکه برای تحقق ۱۰ میلیون حافظ قرآن باید از خودمان حفظ را شروع کنیم، گفت: از سوی سازمان اوقاف به ۲۶۰ حافظ کل قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان کمک هزینه سفر به عتبات اهدا خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی؛ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در جشنواره ملی «جبرئیل امین» که به منظور تجلیل از ۲۶۰ حافظ کل قرآن مؤسسه بیت الاحزان برگزار شد،گفت: نبی مکرم اسلام (ص) فرمودند چند نقطه بر روی زمین نورافشانی می‌کند برای اهالی آسمان، همانطور که ستاره ها برای اهل زمین نورافشانی می‌کنند؛ یکی از نقاط جایی است که قرآن تلاوت می‌شود و بدون تردید و بدون مبالغه امروز یکی از نقاط بسیار نورانی در ایران اسلامی این مکانی است که صدها حافظ کل قرآن کریم در آنجا جمع شده‌اند.
وی ادامه داد: کاری که این حافظان قرآن انجام داده‌اند در طول یکسال گذشته متأسفانه برخی از ما تا آخر عمرمان هم انجام نمی‌دهیم با اینکه امام صادق (ع) فرمود شایسته نیست روزی بر مؤمن بگذرد و حداقل ۵۰ آیه از قران را نخواند در بین ما ممکن است کسانی باشند که روزها آیه‌ای از قرآن را تلاوت نکنند اما این جوانان در طول سال چندین بار قرآن را ختم کرده‌اند که پیامبر فرمودند وقتی مؤمن قران را ختم می‌کند یک دعای مستجاب نزد خداوند دارد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن محقق شود، باید از خودمان شروع کنیم، افزود: اگر شروع به حفظ قرآن نکنیم خانواده و دوستان و شاگردان و همکاران نیز شروع نخواهند کرد و دلیل اینکه خیلی از اتفاقات در کشور ما آغاز نمی‌شود، این است که ما از خودمان آغاز نمی‌کنیم.
حسینی با اشاره به فعالیت‌های مؤسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) تصریح کرد: من این مؤسسه را بیت‌السرور حضرت زهرا(س) می‌دانم زیرا اتفاقی که در این مؤسسه رخ می دهد موجب شادی و سرور قلب آن حضرت می شود نه حزن ایشان، چنانچه فرمودند «من از دنیای شما سه چیز را دوست می‌دارم و تلاوت قرآن در رأس آن هاست.


«حفظ قرآن» اولویت نخست سازمان اوقاف و امور خیریه


وی ضمن قدردانی از مسئولان بیت‌الاحزان استان فارس گفت: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور حفظ قرآن را اولویت اول این سازمان معرفی کردند.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ادامه داد: اگر چه حق حافظ قرآن بسیار بالاست و امثال ما نمی‌توانیم حقی از اینان ادا کنیم، از این رو علاوه بر هدایای معنوی که اینان اخذ خواهند کرد از سوی سازمان اوقاف کمک هزینه سفر به عتبات عالیات برای ۲۶۰ حافظ کل قرآن اهدا خواهد شد.


همکاری تمام دستگاه‌های فرهنگی کشور برای تربیت حافظان قرآن


حسینی با بیان اینکه امسال همه دستگاه‌های فرهنگی کشور دست به دست هم دادند برای اینکه وارد دروازه‌های حفظ قرآن در ایران اسلامی شویم، تاکید کرد: ورود حفظ قرآن، حفظ جزء سی‌ام قرآن است، از این رو طرح ملی ۱۴۵۲ با هدف حفظ جزء سی‌ام در نظر گرفته شد که از تابستان امسال آغاز شد.


اهدای ۳۵ هزار جایزه ارزشمند به برگزیدگان آزمون سراسری حفظ قرآن


وی گفت: در اسفندماه امسال آزمون حفظ قرآن با مشارکت سازمان اوقاف، آموزش و پرورش، بسیج، سازمان تبلیغات و وزارت ارشاد برگزار خواهد شد و بیش از ۳۵ هزار جایزه ارزشمند اعم از خودرو و صدها کمک هزینه سفر به عتبات و هزاران جایزه ارزشمند به آنان اعطا خواهد شد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در پایان ابراز امیدواری کرد که گفتمان ما قرآن باشد و حاکمیت ما در نظام‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی از آن قرآن باشد، زیرا انقلاب ما انقلابی برای حاکمیت قرآن بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 968971

وب گردی

وب گردی