در سنت اسلامی تربیت بر تعلیم مقدم تر است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درباره تربیت دانشجویان گفت: سنت اسلامی و ایرانی ،تربیت را یک رکن بسیار مهم و مقدم بر تعلیم قلمداد کرده است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه برنامه های معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه هدف برگزاری همایش مدیران گروه و اعضای هیأت علمی گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همه اعضای هیات علمی گروه های معارف اسلامی واحد های سراسر کشور،‌ در این همایش شرکت کرده بودند و این همایش،‌ سومین همایش سراسری گروه معارف بود که به میزبانی واحد یادگار امام برگزار شد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری همایش های این چنینی طرح سوالات و پاسخگویی به آنها و آشنایی با چالش های جدیدی است که امکان دارد در فضای دانشجویی ایجاد شود. تمامی این موارد به بحث و گفت‌و‌گو گذاشته و پاسخ های لازم داده می شود و تبادل نظرهایی نیز صورت می گیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اساتید بر اساس این برنامه‌ها، در آغاز سال تحصیلی با آمادگی بیشتری در کلاس درس حضور پیدا خواهند کرد.

وی اضافه کرد: بحث تربیت، بحث بسیار مهمی است، سنت اسلامی و ایرانی ما نیز بر همین اساس بوده و تربیت را یک رکن بسیار مهم و مقدم بر تعلیم قلمداد کرده است. از نگاه قرآن نیز، تزکیه بر تعلیم مقدم است یعنی تربیت بر آموزش ارجحیت دارد.

کلانتری بیان کرد:‌ این یک آرمان بزرگ است که در دانشگاه اسلامی معلمان و مربیان راستین حضور داشته باشند که ضمن عرضه آموزه های ناب اسلامی تلاش کنند که نسل جوان ما در مسیر مستقیم بندگی خداوند تربیت کنند،‌یعنی یک انسان سازی به تمام معنا،‌ داشته باشند.

وی افزود: صرفا بحث سر این نیست که مقداری از آموزه های دینی به نسل جدیدی منتقل شود،‌ بلکه در کنار این انتقال باید تلاش شود اخلاق ربانی و اسلامی، علم توام با عمل و تربیت انسان در طراز اسلام اتفاق بیفتد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فرمایش های دکتر طهرانچی بیشتر بر این جنبه ها تاکید دارد که ما گرفتار پیچ و خم ها و شکل های ساختگی نباشیم و تلاش کنیم در حوزه انسانی سازی بتوانیم نقشی جدی ایفا کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 969056

وب گردی

وب گردی