روند ترخیص کالا در مرکز پایش گمرک به لحظه کنترل می شود / ترخیص کالا از گمرکات روان تر شد

مدیرکل مرکز واردات گمرک گفت: بررسی های میدانی رصد شده علاوه بر نظارت بر ترخیص کالا مرکز پایش کلیه روند ترخیص کالا را چک می کند. درباره کالای اساسی و مواد صنعتی و دارویی مشکلی از نظر ترخیص نداشته ایم و باتوجه به شرایط فعلی کشور شرایط ترخیص را تسهیل کرده ایم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی معقولی مدیرکل مرکز واردات گمرک درباره آمار کالای انبارشده گمرکات کشور گفت: بررسی های میدانی رصد شده علاوه بر نظارت بر ترخیص کالا مرکز پایش کلیه روند ترخیص کالا را چک می کند. درباره کالای اساسی و مواد صنعتی و دارویی مشکلی از نظر ترخیص نداشته ایم و باتوجه به شرایط فعلی کشور شرایط ترخیص را تسهیل کرده ایم.
ما توقف در ترخیص نداشته ایم بلکه فقط یک وقفه ترخیص از 16 تا 29 مرداد داشته ایم و از 29 مرداد 97 روند ترخیص سریعتر شده است.

معقولی گفت: کالاها مدام در گمرک درحال ترخیص است. وقتی کشتی از کالاها وارد گمرک می شود همزمان کشتی از کالاها هم بارگیری می شود ، بنابراین در گمرک رسوب کالا نداشته ایم. وقفه در ترخیص برطرف شده است و ترخیص در حال انجام است.

معقولی گفت: در خصوص دارو و تجهیزات پزشکی طبق مصوبه ای که گرفتیم با حداقل اسناد حتی با یک بارنامه بتوانند کالا را ترخیص کنند و با این روش با ترخیص دارو و تجهیزات پزشکی مشکلی نداریم. از 29 مرداد روان سازی در ترخیص صورت گرفته ولی معافیت همان مابه التفاوت است که بر اساس لیست تعرفه انجام می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 969062

وب گردی

وب گردی