توجه به کاهش تلفات و فعال سازی بازار برق؛ اهداف اقتصادی بخش برق

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: توجه به کاهش تلفات و فعال سازی بازار برق در شرکت‌های توزیع می‌تواند اهداف اقتصادی را محقق نماید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمودرضا حقی‌فام در کمیته شورای پایایی شرکت‌های توزیع برق اصفهان با تقدیر از اقدامات تلاشگران صنعت برق در ماه‌های گذشته، گفت: عملکرد شرکت‌های توزیع در خصوص مدیریت اضطراری بار نشان از توانمندی و مهارت همکاران ما در این صنعت دارد.
او با بیان اینکه برای سال‌های آینده باید عملکرد بهتری داشته باشیم، تصریح کرد: به طور قطع رسالت شرکت‌های توزیع تأمین برق اقتصادی، مطمئن و با کیفیت است و ما با توجه به اینکه یک بنگاه اقتصادی هستیم باید رویکرد اقتصادی را در کنار دیگر شرایط داشته باشیم.
حقی‌فام تصریح کرد: برنامه‌ریزی علمی در حوزه‌های بهره‌برداری، برق مطمئن و با کیفیت را به مردم ارائه می‌نماید و باید تلاش شود در این عرصه با دانش بیشتر گام‌های اساسی‌تری را برداریم وجود یک هم‌نوایی داخلی شرایط مساعدی را برای استمرار برق مطمئن و دائمی ایجاد می‌کند.
معاون هماهنگی توزیع خاطر نشان کرد: طرح کمیته شورای پایایی کشور از یک طرح موفق خارجی گرفته شده است که برای تمام صنعت برق از جمله شبکه‌های فوق توزیع و انتقال و توزیع قابل تعریف است و در 3 شاخص برنامه ریزی، بهره برداری و توزیع قابل طرح است.
او به تفاوت این کمیته در شاخه توزیع اشاره کرد و گفت: شرکت‌های توزیع در بسیاری از شاخص‌ها متفاوت با صنعت برق هستند که از جمله رویت پذیری، کنترل، دیسپاچینگ و تعریف‌های بالا دستی از این موارد است و به عبارتی ایجاد این کمیته برای ارائه برقی مطمئن در قالب عملیاتی بوده و مدیران عامل مسئولیت این کمیته را عهده دار نیستند.
حقی‌فام تاکید کرد: تنها این فرایند در حوزه ارتقای شبکه نیست بلکه در خصوص تجهیزات نیز باید نظارت و بررسی‌های لازم صورت گیرد و فضای مناسبی برای تمام بخش‌های توزیع ایجاد شود با توجه به چشم‌اندازهای شبکه برق ایران تلاش‌های زیادی لازم است تا بتوانیم به شرایط مناسب تری دست پیدا کنیم و هر چه که مطالعات دقیقی بر روی زیر ساخت‌ها داشته باشیم نقشه راه بهتری برای ایجاد شبکه پایدار خواهیم داشت.
در این نشست رواقی، دبیر کمیته شورای پایایی شبکه توزیع برق کشور به اهداف ایجاد این شورا اشاره کرد و گفت: شورای پایایی برق کشور در سال 87 در معاونت برق و انرژی با هدف توسعه فرهنگ تأمین و حفظ پایداری شبکه برق، بهبود نظام برنامه ریزی تأمین و حفظ پایایی، توسعه، تکمیل و بهبود نظام مند مجموعه استانداردها و دستور العمل های مربوط به پایایی، بهبود تعاملات اثر گذاران، انضباط فنی و سازمانی، بهبود نظام برنامه ریزی تأمین و حفظ پایایی و بهبود نظام چرخه اطلاعات پایایی بوده است.
او تدوین سند راهبردی و نقشه راه توسعه پایایی برق کشور را یکی از چارچوب‌های اصلی این شورا مطرح کرد و اظهار داشت: ساماندهی مدیریت دانش، بهبود نظام پیش بینی و ریشه یابی حوادث در شبکه‌های برق، توسعه دانش و نظام‌های آموزشی از جمله این موارد بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 969069

وب گردی

وب گردی