کتاب شرح تفسیر آیت‌الله هاشمی گلپایگانی بر سوره حمد روانه بازار شد

همزمان با آغاز ایام محرم و صفر «تفسیر سوره حمد، تقریرات درس آیت‌الله سید‌علی هاشمی گلپایگانی» به قلم دکتر علی‌اکبر منتشر و روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ انتشارات امین این کتاب در ۱۶۳ صفحه در تهران چاپ و منتشر شد و در آن جلسات تفسیر آیت‌الله هاشمی گلپایگانی شرح داده شده است.

درس‌های استاد مرحوم آیت الله سیدعلی هاشمی گلپایگانی در تفسیر سوره حمد از تاریخ اول اسفند ۱۳۶۲ تا ششم تیرماه ۱۳۶۳ در دوازده جلسه در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد که کتاب حاضر تقریری از آن دروس است. این دروس برای دوره کارشناسی تدریس می شده و گاهی تکرار مطالب به علّت غامض بودن موضوع و مفاهیم برای فهم دقیق‌تر دانشجویان ضرورت داشته است.

از آنجایی که مطالب این درسنامه از نوارهای صوتی سال‌های ۱۳۶۲ و ۱۳۶۳ پیاده و تدوین شده تغییراتی جزئی در برخی جملات داده شده است تا خواننده با سهولت بیشتری از دروس این تفسیر ارزشمند بهره بگیرد.

از نگاه نویسنده دروس مرحوم آیت‌الله هاشمی گلپایگانی صرفا یک درس تفسیری ساده برای تعدادی از دانشجویان نبود، بلکه آنها درس عشق به خدا و رسول خدا و اهل بیت علیهم السلام و مراحل سیر و سلوک اخلاقی توسط کسی بود که خود با مجاهدت بسیار و تهذیب اخلاق این راه دشوار را پیمود؛ هر نکته‌ای که استاد در کلاس درس بیان می‌کرد می‌توانست مسیر انسانهای عاشق و دلدادگان به معرفت و حقیقت را به گونه‌ای دیگر ترسیم کند.

آیت‌الله هاشمی گلپایگانی پس از یک دوره طولانی بیماری و حدود یک ماه بستری‌شدن در بیمارستان در صبح روز ۲۸ دی ماه ۱۳۸۹ مصادف با سیزدهم ماه صفر ۱۴۳۲ دعوت حقّ را لبیک گفت. پیکر وی پس از تشییع در تهران و قم که با حضور علماء و مراجع و شخصیت‌ها انجام گرفت در صحن مطهر (اتابکی) حضرت معصومه(س) آرام گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 969076

وب گردی

وب گردی