افزایش نرخ دلار قاچاقچیان سوخت را قلقک داد/ بود و نبود بنزین سوپر در هاله‌ای از ابهام

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت استان تهران، با اشاره به اینکه بالا رفتن قیمت دلار در بازار عامل اصلی افزایش قاچاق سوخت در کشور است، گفت: فاصله چشمگیر بهای بنزین با کشورهای همسایه موجب شده میزان قاچاق در مناطق مرزی به شدت افزایش یابد و پمپ‌بنزین‌ها با صف‌های طولانی مواجه شوند.

ناصر رئیسی‌فرد رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص دلیل افزایش قاچاق سوخت در کشور اظهار کرد: بالا رفتن قیمت دلار در بازار عامل اصلی افزایش قاچاق سوخت در کشور است. فاصله چشمگیر بهای بنزین با کشورهای همسایه موجب شده میزان قاچاق در مناطق مرزی به شدت افزایش یابد و پمپ‌بنزین‌ها با صف‌های طولانی مواجه شوند.

او تصریح کرد: متاسفانه نابسامانی اقتصادی و اعمال سیاست های نسیجده باعث افزایش قاچاق سوخت در کشور شده است. از آنجا که به‌کارگیری کارت سوخت در جایگاه‌ها طرح شکست خورده است با وجود شرکت ملی پالایش و پخش اصرار بر استفاده کارت سوخت دارد؛ بنابراین احیای کارت به افزایش قاچاق سوخت دامن می زند. به جای این کارها می توان با صرف هزینه کم، مطالعات علمی را انجام داد تا مصرف بنزین را در کشور بهینه کنیم.

رئیسی‌فرد گفت: ما پیشنهاد دادیم به جای اینکه کارت سوخت را در اختیار مردم قرار دهیم، پزهای بانکی را در جایگاه‌ها نصب کنیم تا سوختگیری با کارت بانکی انجام شود چرا که کارت سوخت قابل انتقال به فرد دیگری است؛ بنابراین شرکت ملی پخش باید دست از خود محوری بردارد تا مدیریت سامانه هوشمند را با برنامه جدید تطبیق دهند تا جلوی افزایش قاچاق سوخت گرفته شود.

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت استان تهران تاکید کرد: بنزین سوپر در حال حاضر جایگاه‌های سوخت سراسر کشور وجود ندارد شاید به دلیل اورهال کردن پالایشگاه‌ها و سایر موارد با کمبود مواجه شده است. البته گفته‌اند تا مهر ماه این مشکل برطرف خواهد. این در حالی است که وزیر نفت امروز در نشست هیات دولت گفته ‌است در تامین بنزین سوپر مشکلی نداریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 969113

وب گردی

وب گردی