عقب ماندگی سنواتی دانشگاه مازندران در سال‌های متمادی/ تاکید بر باز سازی و بهسازی دانشگاه

رئیس دانشگاه مازندران درنشست شورای این دانشگاه که با حضور دکتر محمدتقی نظرپور ، معاون اداری ، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم برگزار شد، گفت: دانشگاه مازندران در سال‌های متمادی، اندکی عقب ماندگی سنواتی دارد.

به گزارش ایسکانیوز از دانشگاه مازندران، در این نشست که عصر امروز در محل دانشگاه مازندران برگزار شد، دکتر میرنیا با اشاره به ساخت و سازهایی که در سال ۱۳۷۷ و در دوره اول ریاست وی در دانشگاه مازندران انجام شد، گفت: به دلیل بی ثباتی مدیریتی و با وجود اعتبارات مالی فراوان، برنامه‌های عمرانی دانشگاه که می بایست در این مدت برنامه ریزی و اجرا می شد، متاسفانه به سرانجام نرسید.

رئیس دانشگاه مازندران سپس به تعمیرات ساختمان ها نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تعمیرات اساسی تمامی ساختمان های دانشکده ها را انجام دادیم. یرای مثال کل سقف شیروانی دانشکده علوم اقتصادی و اداری و دانشکده علوم انسانی و اجتماعی را بعد از ۲۵ سال تعویض کردیم.

رئیس دانشگاه مازندران سپس به دغدغه اش در خصوص رفاهیات دانشگاهیان دانشگاه مازندران اشاره کرد و افزود: در سال ۱۳۸۴ ساخت استخر دانشگاه در زمانی که بودجه مناسب هم داشتیم در دستور کار قرار گرفته بود ولی کلنگش به زمین زده نشد. تا اینکه چند ماه قبل، خودمان مجدداً تصمیم گرفتیم تا کلنگ احداث آن را بر زمین بزنیم. این در حالی است که دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه مازندران، در ایران جزو دانشکده های مطرح در میان رشته های تربیت بدنی است و متاسفانه از داشتن استخر برای استفاده و آموزش دانشجویان خودش بی بهره است.

وی همچنین به کمبودهای آزمایشگاهی دانشگاه مازندران نیز اشاره کرد و افزود: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه هم از این کمبودها مستثنی نیست. کلنگ آزمایشگاه مرکزی را دو سال پیش بر زمین زدیم و اگر مشکلات گرانی پیش نمی‌آمد تا دو ماه دیگر افتتاح می شد.

دکتر میرنیا با اذعان به مشکلات مالی که دولت با آن دست و پنجه نرم می کند و با اشاره به انتزاع دانشگاه های صنعتی نوشیروانی بابل و علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری از دانشگاه مازندران در چند سال قبل ادامه داد: در هر صورت دانشگاه مازندران دارای یک عقب ماندگی سنواتی است. ما می دانیم دولت به شدت دچار مشکلات مالی است، از طرفی با وجود صدمه جدی که از جدا شدن دانشگاه های ساری و بابل، متوجه دانشگاه مازندران شد، با این وجود قصد باز سازی و به سازی خود را داریم.

وی افزود: همچنین نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه مازندران ۱ به ۳۵ است که وضعیت مطلوبی نیست. ولی در همه زمینه هایآموزشی، پژوهشی و ساختار کالبدی در حال بازسازی خود هستیم.

دکتر میرنیا در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد که با عنایت ویژه معاون اداری، مالی ومدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه مازندران، مشکل عقب ماندگی سنواتی دانشگاه برطرف شده تا طی سه چهار سال آینده، دانشگاه مازندران، ساختار منظمی پیدا کند.

حجت الاسلام محمد رحیمیان رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه اگر اقدام قابل توجه و نمایانی در دانشگاه صورت گرفته است، در طول دو دوره مدیریت دکتر میرنیا بوده است، گفت: بنده از زمان مدیریت قبلی دکتر میرنیا در تاکنون در دانشگاه مازندران حضور داشتم و از نزدیک شاهد فعالیت های چندین رئیس دانشگاه بودم. انصافاً در این دوره، فعالیت های عمده، نمایان و قابل توجهی را شاهد هستیم که در دوره های قبل، کمتر شاهد آن بودیم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران با بیالن اینکه استان ما به خاطر ظاهر سرسبزی که دارد، غلط انداز است و متاسفانه این مهم در خصوص دانشگاه نیز صدق می کند، گفت: ما شاهد آن هستیم که در استان های دیگر، نوع نگاه به دانشگاه، به عنوان یک ظرفیت فاخر، قابل اعتنا و ارزشمند است که می بایست به رشد و تعالی آن کمک کرد. حال آنکه در استان ما، نه تنها این نگاه به دانشگاه دیده نمی شود، بلکه دیگران انتظار دارند دانشگاه کمک حال شان باشد.

وی در ادامه افزود: در طی سال های گذشته در حق دانشگاه مازندران جفا شده و مسلماً حق دانشگاه مازندران، بیش از این هاست.

انتهای پیام/

کد خبر: 969200

وب گردی

وب گردی