بیکاری 27 درصدی فلسطین در سال 2017

سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی از میانگین بیکاری 27.4 درصدی در اراضی اشغالی فلسطین در سال 2017 خبر داد که بیشترین میانگین بیکاری در سال گذشته در سراسر جهان بوده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد نسبت بیکاری در اراضی اشغالی فلسطین در سال گذشته میلادی 27.4 درصد بوده که بیشترین میانگین بیکاری در سراسر جهان در سال 2017 محسوب می شود.

این گزارش که از سوی اجلاس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد که در خصوص مشکلات ملت فلسطین برگزار گردید تهیه شده بیانگر آن است که تولیدات کشاورزی در اراضی فلسطینی در سال 2017 از کاهش 11 درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش نیمی از جوانان زیر 30 سال در اراضی اشغالی فلسطین با وجود رشد اقتصادی 3.1 درصدی بیکار بوده اما درآمد سرانه افراد ثابت مانده است.

سازمان ملل متحد در این گزارش تاکید دارد رژیم صهیونیستی به اعمال محدودیت علیه مردم فلسطین ادامه می دهد که باعث افزایش مشکلات زندگی مردم در اراضی اشغالی شده است.

این گزارش همچنین از اقدام دولت آمریکا برای قطع کمک های سالانه خود به آژانس آنروا انتقاد کرده است.

همچنین وضعیت انسانی در نواز غزه نیز از دیگر محورهای این گزارش بوده که در آن تاکید شده محاصره 11 ساله غزه در کنار کاهش متوالی تولید برق در این منطقه در سال های گذشته وخامت وضعیت انسانی غزه را افزایش داده است.

ایزابل دیورانت دبیر اجلاس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد در کنفرانسی مطبوعاتی در دفتر این سازمان در ژنو گفت: وضعیت در غزه به مرور زمان غیر قابل تحمل شده و این یک فاجعه است.

وی افزود: وضعیت در فلسطین هر سال غیر قابل قبول تر و مشکل تر می شود.

کد خبر: 969211

وب گردی

وب گردی