قانون قومیت تاسیس آپارتایدی دیگر در فلسطین است

اتحادیه عرب امروز پس از برگزای نشستی در قاهره در خصوص بررسی قانون قومیت تصویب شده در کنست اسرائیل، آن را آغازی برای تاسیس یک نظام آپارتاید و اخراج عرب ها از سرزمین خود دانست.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، اتحادیه عرب قانون قومیت یهودی که دو ماه پیش توسط کنست اسرائیل تصویب شد را عاملی برای تاسیس نظام تبعیض نژادی آپارتاید و اجرای سیاست پاک سازی نژادی و کوچ اجباری نسبت به ملت فلسطین دانست.

اتحادیه عرب امروز نشستی تحت عنوان «قوانین نژاد پرستانه اسرائیل تهدیدی برای هویت فلسطینیان عرب» در قاهره تشکیل داد.

احمد طیبی و جمال زحالقه دو نماینده عرب کنست اسرائیل گفتند: تصویب این قانون نظامی نژاد پرستانه تاسیس کرد و دعوتی آشکار برای اجرای سیاست های پاکساری نژادی و اخراج فلسطینیان از سرزمین های خود است.

آیارتاید نظامی نژاد پرستانه بود که از سوی اقلیت سفید پوست در جنوب آفریقا در سال 1948 تا ابتدای قرن 20 با هدف حفظ تسلط اقتصادی و سیاسی برای اقلیت اورپایی الاصل ساکن در آن مناطق اجرا شد.

ناظران و کارشناسان بین المللی نسبت به پیامدهای قانون قومیت هشدار داده اند چرا که این قانون موجب نفی ملت فلسطین در سرزمین خود شده و حق تعیین سرنوشت و بازگشت را انکار می نماید، همچنین به شهرک سازی های خلاف قوانین و قطعنامه های بین المللی نیز مشروعیت می دهد.

دو نماینده عرب کنست رژیم صهیونیستی افزودند: تصویب این قانون انتشار نژاد پرستی، افزایش نفوذ جریان های راستگرای افراطی در اسرائیل، تسلط یهودیان، اخراج عرب ها و ایجاد وطن ملی یهودی را به دنبال خواهد داشت.

در 19 ژوئن گذشته کنست اسرائیل با 62 رای موافق در مقابل 55 رای مخالف و 2 رای ممتنع قانون قومیت را تصویب کرد، قانونی که تاکید دارد «کشور اسرائیل» وطنی قوم گرا برای یهودیان بوده و بر ادامه شهرک سازی در کرانه باختری تاکید می کند.

کد خبر: 969223

وب گردی

وب گردی