بررسی راه‌های گسترش همکاری اقتصادی ایران و افغانستان

در دیدار معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس جمهور افغانستان بر توسعه همکاری‌های اقتصادی و تبدیل مسئله آب بعنوان یکی از موضوعات همکاری میان دو کشور تاکید شد.

به گزارش ایسکانیوز ، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان که در محل ارگ ریاست‌جمهوری برگزار شد، با ابلاغ سلام‌های گرم حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران بر اراده کشورمان برای گسترش همه‌جانبه روابط با افغانستان تاکید کرد.

در این دیدار، گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور به ویژه در حوزه‌های تجارت، حمل و نقل و ترانزیت، مالی و بانکی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و طرفین مشکلات ناشی از تغییرات اقلیمی و کمبود آب را بررسی و بر عزم خود برای تبدیل‌کردن مسئله آب به عنوان یک موضوع همکاری میان ایران و افغانستان تاکید کردند.

همچنین با توجه به جنایات اخیر گروه تروریستی داعش در افغانستان، ضرورت مبارزه با گروه‌های تکفیری تروریستی و هماهنگی تلاش‌های دو کشور در این زمینه یادآوری گردید.

در دیگر دیدارها و گفتگوهای عراقچی با مقامات افغانی، موضوعات مورد علاقه فیمابین در حوزه روابط دوجانبه و چگونگی استمرار و ارتقاء همکاری‌های دو کشور در این زمینه، آخرین تحولات مربوط به برجام، تحولات منطقه و موضوع مبارزه با تروریسم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عراقچی در نخستین روز از سفر خود به کابل در اولین اجلاس سه‌جانبه معاونین وزرای خارجه ایران، افغانستان و هند با محوریت «همکاری‌های اقتصادی» شرکت کرده بود.

کد خبر: 969242

وب گردی

وب گردی