اطلاعات ژنتیکی روسها به اسراردولتی تبدیل می شود

اطلاعات مرتبط با ژنهای روس را در میان اطلاعات دولتی تحت حفاظت، قرار خواهند داد

به گزارش ایسکانیوز، «آنا پوپووا» رئیس سازمان بهداشت بشری و حمایت از حقوق مصرف کنندگان روسیه (روسپوتربنادزور)، اعلام داشت که اطلاعات مرتبط با ژنهای روس را در میان اطلاعات دولتی تحت حفاظت، قرار خواهند داد.

وی ضمن ابراز اینکه قبلا اطلاعات شخصی عبارت از نام، نام خانوادگی، نام پدر و اثر انگشت بوده است، گفت: «امروز اعلام میکنیم که اطلاعات مرتبط با ژن من، جزو داده های شخصی من میباشد. بدین ترتیب این داده ها که میتوان از طریق سلولهای خونی کد ژنتیکی من را به دست آورد را به شخصهای سوم ندهید. به خود من دهید.»

بر اساس خبر منتشر شده در سایت خبری «اسپوتنیک»، «پوپووا» اعلام داشت که پیشنهادها برای انجام تغییرات در قانون از سوی سازمانهای مربوطه مورد قبول واقع شده و در مدت زمان کوتاهی به پارلمان ارائه خواهد گردید.

«ولادمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام داشته بود که ماه اکتبر، اطلاعات بیولوژیکی مرتبط با شهروندان روسیه که دارای ریشه ای با قومیت متفاوت میباشند، از سوی خارجیان، بنا به دلایلی که مشخص نیست جمع آوری شده است و این امر نیز در میان افکار عمومی انعکاسات بسیاری به همراه اورده بود.

«فرانتس کلینتسویچ» معاون رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه، اظهار داشته بود که جمع آوری اطلاعات بیولوژیکی شهروندان روسی که در مناطق مختلف کشور زندگی میکنند، از سوی نیروهای غربی، با هدف تولید سلاحهای بیولوژیکی بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 969268

وب گردی

وب گردی