سیاهان تنها با پس گرفتن زمین ها آزاد می شوند

رئیس جمهوری سابق آفریقای جنوبی معتقد است سیاهپوستان تنها زمانی که سرزمین های خود را پس بگیرند احساس آزادی خواهند کرد.

به گزارش ایسکانیوز، «جاکوب زوما»، رئیس جمهوری سابق آفریقای جنوبی که روز چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه «والتر سیسولو» در «کیپ شرقی» سخن می گفت با اشاره به اینکه زمان ملی شدن اراضی در آفریقای جنوبی فرا رسیده تصریح کرد: «دلیل فقرزدگی سیاهان چیزی جز ربودن زمین از آنها نیست.»

رئیس پیشین حزب کنگره ملی آفریقا در ادامه با تاکید بر اینکه سیاهان تنها زمانی آزاد خواهند بود که بتوانند زمین های خود را پس بگیرند، یادآور شد: «ما باید زمین ها را ملی کنیم، ما باید بانک ها را ملی کنیم، ما باید معادن را ملی کنیم، ما باید صنعت را از انحصار خارج و آن را ملی کنیم.»

«زوما» با اشاره به رایگان کردن آموزش عالی در آفریقای جنوبی که در زمان ریاست وی بر این کشور صورت گرفت، خاطرنشان کرد: «افراد در دهه های آینده این مسئله را بهترین تصمیم عصر حاضر قلمداد خواهند کرد زیرا به خوبی ثمره آنرا می بینند. این اقدام تضمینی است برای آنکه آفریقای جنوبی در میان بهترین کشورهای جهان قرار گیرد.»

«جاکوب زوما»، رئیس جمهوری وقت آفریقای جنوبی ماه دسامبر سال گذشته اعلام کرد که دولت منابع مالی لازم را در اختیار آموزش عالی قرار می دهد تا بدینوسیله فرزندان خانواده هایی از طبقات محروم، فقرا و کارگران بتوانند به صورت رایگان تحصیلات دانشگاهی را دنبال کنند.

رئیس جمهوری سابق آفریقای جنوبی در حالی این سخنان را مطرح کرد که خود همچنان زیر بار اتهامات متعدد فساد از جمله ارتباطات مشکوک با خانواده متمول «گوپتا» قرار دارد. این خانواده ثروتمند که از دهها سال پیش ساکن آفریقای جنوبی است اصلیتی هندی دارد.

«جاکوب زوما» ۷۵ ساله پس از ۹ سال در دست داشتن قدرت اوایل فوریه سال گذشته به دلیل فشار ناشی از اتهام های فساد و نقض قانون اساسی مجبور به کناره گیری شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 969271

وب گردی

وب گردی