استقبال  قابل توجه مردم به استفاده از خودروی شخصی/ افزایش ۱۵ درصدی ترددها در چند روز گذشته

رییس پلیس راهور ناجا در جلسه مشترک پلیس راهور ناجا با بیمه مرکزی با اشاره به اینکه سالیانه در جهان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته و ۵۵ میلیون نفر مجروح می‌شوندگفت: دهه ایمنی راه‌ها که از سال ۲۰۱۰ میلادی آغاز شده است تا سال ۲۰۲۰ میلادی ادامه دارد که راهبرد اصلی آن کاهش سوانح ترافیکی است.

به گزارش ایسکانیوز سردار تقی مهری در جلسه مشترک پلیس راهور ناجا با بیمه مرکزی به منظور کاهش سوانح رانندگی برگزار شد با اشاره به اینکه اوج تصادفات رانندگی را در سال ۸۴ با ۲۸ هزار کشته در ایران داشتیم، گفت: این رقم خوشبختانه با اقدامات خوب صورت گرفته با ۱۶ هزار نفر در سال گذشته کاهش یافت در عین حال در حوزه مجروحان شاهد افزایش شمار مجروحان بوده‌ایم.

رییس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه برای کاهش شمار کشته‌های تصادفات رانندگی باید معابر و ایمنی خودروها ارتقا یابد، افزود: متاسفانه طی سال‌های گذشته تنها استانداردهای تولید خودروها کمی بهبود یافته است که همین امر مسوولیت و بار ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی گفت: پلیس راهور ناجا با تعامل بیمه مرکزی کار مشترکی را در زمینه فرهنگساری آغاز کرده است. در کنار این امر استفاده از فناوری‌های نوین نیز در دستورکار پلیس راهور قرار گرفته است و انتظار داریم سایر دستگاه‌ها نیز به وظایف خود در این عرصه عمل کنند.

سالیانه در جهان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته و ۵۵ میلیون نفر مجروح می‌شوند

مهری تاکید کرد: بیمه و پلیس یک خانواده هستند و صرفا یک تفکیک وظایف صورت گرفته است. می‌توانیم در زمینه کروکی‌‌های جعلی، اقدامات پیشگیرانه پلیس و جلسات مداوم در سطوح مختلف همکاری خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در سطح کلان و جزء برای جلوگیری ار بروز خسارت بیشتر باید همکاری متقابل بین پلیس راهور و بیمه شکل گیرد، تاکید کرد: مهم‌ترین مساله در زمینه ترافیک، فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی است.

رییس پلیس راهور ناجا به تصادفات رانندگی تابستان امسال اشاره کرد و گفت: ۶۶ درصد تصادفات برون‌شهری در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده که این امر زنگ خطری برای رانندگان در روزهای پایانی سفرهای تابستانی است.

سردار مهری با بیان اینکه اقبال به استفاده از وسایل نقلیه شخصی در کشور افزایش قابل توجهی یافته است، گفت: طی چند روز گذشته ۱۵ درصد ترددها افزایش داشته است.

وقوع ۶۶ درصد تصادفات برون‌شهری در ۳۰ کیلومتری شهرها

رییس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه کشته و مجروحان تصادفات رانندگی خسارات زیادی به کشور تحمیل می‌کنند، افزود: باید نسبت به ایمن‌سازی راه‌ها و خودروها اقدام جدی شود.

وی در پایان گفت: همکاری متقابلی بین بیمه مرکزی و پلیس راهور بزودی شکل می‌گیرد تا بتوان در حوزه‌های مختلف در کاهش تصادفات رانندگی نقش‌آفرینی شود.

غلامرضا سلیمانی امیری ماکو (رییس کل بیمه مرکزی) نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نگاه بیمه به حوادث رانندگی پیشگیرانه است، گفت: کاهش تصادفات رانندگی از طریق فرهنگسازی در دستور کار جدی بیمه مرکزی است.

وی افزود: بیمه مرکزی در تلاش است با نصب تجهیزات کنترلی روی خودروها نسبت به کنترل سرعت، کاهش سوانح رانندگی و شناسایی رانندگان پرخطر اقدام کند. همچنین در نظر داریم با همکاری پلیس راهور جلوی سوانح رانندگی را در مسیرهای پرخطر بگیریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 969286

وب گردی

وب گردی