کسادى بازار تبدیل به افزایش تقاضا شد/ افزایش قیمت ها علامتى مثبت براى واحدهاى تولیدى است

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: امروز بیشتر واحدها معضل کسادى و نبود مشترى را ندارند که این موضوع نشانگر حمایت از تولید داخلى است.

مجتبى خسروتاج، رئیس سازمان توسعه تجارت در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصادى ایسکانیوز به چگونگی تحقق شعار حمایت از کالاى ایرانى اشاره و بیان کرد: در شرایط کنونى به دلیل برخى از محدودیت‌هاى ارزى که باعث ایجاد اختلال در مکانیزم واردات شده است و نیز گران تمام‌شدن واردات برخى از کالاها که به دنبال افزایش نرخ ارز ایجاد شده و همچنین ممنوعیت موقت واردات برخى از کالاها دست‌به‌دست هم داده تا این عوامل در کنار یکدیگر نوعى حمایت از تولید کالاى داخلى تلقى شود.

او در ادامه بیان کرد: تا سال گذشته بزرگ‌ترین مشکل واحدهای تولیدى نبود و کسادى بازار بود که این موضوع منجر به تجمیع کالاها در انبار و اعتراض تولیدکنندگان از نبود مشترى شد، امروز کدام یک از واحدها اعلام مى‌کنند که ما با کمبود مشترى مواجه هستیم؟ امروز به هر واحد تولیدى که مراجعه مى‌کنیم اعلام مى‌کنند به دلیل افزایش تقاضا با کمبود کالا روبرو هستیم و دیگر کالایى براى فروش نداریم.

خسروتاج با بیان اینکه کسادى بازار تبدیل به افزایش تقاضا در بازار شده است، اظهار داشت: امروز بیشتر واحدها معضل کسادى و نبود مشترى را ندارند که این موضوع نشانگر حمایت از تولید داخلى است.

رئیس سازمان توسعه تجارت خاطرنشان کرد: در شرایطى کنونى افزایش قیمت‌ها، بهترین علامت براى بنگاه‌هاى تولیدى محسوب مى‌شود تا تلاش بیشترى را جهت افزایش تولید در دستور کار قرار دهند؛ زیرا زمانى که قیمت‌ها روند صعودى را در پیش مى‌گیرند، تولیدکننده احساس سود بیشترى مى‌کند.

او ادامه داد: درست است که افزایش قیمت‌ها براى مصرف‌کننده آسیب منفى را به همراه دارد و از لحاظ تورم قیمتى تحت فشار قرار مى‌گیرد؛ اما علامت افزایش قیمت براى تولیدکننده علامتی مثبت است.

خسروتاج در پایان گفت: امسال نسبت به سال گذشته به دلیل شرایطى که پیش آمده وضعیت تولید و حمایت از تولید ایرانى به مراتب بیشتر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 969325

وب گردی

وب گردی