جزییات دستگیری ۲ متهم فروش سئوالات امتحانی در مشهد

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از دستگیری ۲ متهم پرونده فروش سئوالات آزمون به تعدادی از دانشجویان در مشهد خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان، سردار قادر کریمی گفت: نماینده حقوقی یکی از دانشگاه‌های دولتی مشهد با تنظیم شکوائیه‌ای مبنی بر افشای سئوالات آزمون گروه تخصصی یکی از رشته‌های تحصیلی این مرکز آموزشی خواستار پیگیری سریع موضوع شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، دستورات لازم برای پیگیری پرونده صادر شد و کارآگاهان مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی خراسان رضوی ماموریت یافتند تحقیقات علمی خود در این رابطه را آغاز کنند.

سردار کریمی گفت: بررسی‌های اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی حاکی از آن بود که افرادی با سوء استفاده از موقعیت شغلی خود در مرکز آموزشی مذکور به صورت مخفیانه و کاملا ماهرانه اقدام به برداشت سئوالات از سیستم دانشگاه کرده اند و سپس با گرفتن مبالغی، سئوالات را به وسیله فرد دیگری به دانشجویان فروخته اند.

افشای سئوالات آزمون در این مرکز آموزش عالی باعث خدشه دار شدن اعتماد عمومی و همچنین نارضایتی شدید دانشجویان شده

وی گفت: از آنجا که افشای سئوالات آزمون در این مرکز آموزش عالی باعث خدشه دار شدن اعتماد عمومی و همچنین نارضایتی شدید دانشجویان شده بود، تحقیقات پرونده به صورت ویژه ادامه یافت و کارآگاهان پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی و اقدامات گسترده اطلاعاتی، یکی از عاملان افشای سئوالات آزمون را شناسایی و پس از هماهنگی مقام قضائی و حراست مرکز آموزش، این فرد دستگیر شد.

سردار کریمی گفت: متهم که تصور می‌کرد هیچ سرنخی از خود برجای نگذاشته و از لو رفتن موضوع شوکه شده بود در بازجویی‌های به عمل آمده، لب به اعتراف گشود و بیان داشت که با همکاری خانمی جوان (که هر ۲ از افراد مرتبط با سیستم مرکز آموزشی مورد نظر بودند) سئوالات را با استفاده از درگاه USB از دانشگاه خارج و اقدام به فروش این سئوالات به چند نفر از دانشجویان به مبلغ 100 میلیون ریال کرده اند.

با همکاری خانمی جوان (که هر ۲ از افراد مرتبط با سیستم مرکز آموزشی مورد نظر بودند) سئوالات را با استفاده از درگاه USB از دانشگاه خارج و اقدام به فروش این سئوالات به چند نفر از دانشجویان به مبلغ 100 میلیون ریال کرده اند

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که کارآگاهان با همکاری تیم حراست دانشگاه، متهم ردیف دوم را نیز شناسایی و دستگیر کردند، گفت: ۲ متهم پرونده به مراجع قضائی معرفی شده اند و تحقیقات درباره این موضوع ادامه دارد.

سردار کریمی در پایان گفت: یکی از دلایل اینگونه سرقت‌ها و فاش شدن سئوالات آزمون این است که بایستی مسئولان IT سازمان‌ها با دقت نظر در تعیین صلاحیت افراد مرتبط با این سیستم‌ها به نکات ایمنی توجه بیشتری داشته و سطح دسترسی به سیستم برای هر یک از افراد مرتبط مشخص باشد تا از وقوع چنین مواردی پیشگیری شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 969353

وب گردی

وب گردی