تهران - ایسکانیوز: علی شمخانی نماینده رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در سفر منطقه ای خود پس از لبنان به سوریه سفر کرد و در دیدار با بشار اسد رییس جمهوری این کشور تاکید کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت همه جانبه از کشور دوست و برادر سوریه که در خط اول مبارزه با تروریسم قرار دارد، با جدیت ادامه پیدا خواهد کرد.

شمخانی با اشاره به مقاومت کم نظیر دولت و ملت سوریه در مبارزه همه جانبه با تروریسم تکفیری از این ایستادگی تجلیل کرد.

وی  موفقیت های ارتش سوریه در پاکسازی سرزمین های آلوده و بازپس گیری مناطق راهبردی از تروریست های تکفیری را مورد تقدیر قرار داد و گفت: پشتیبانی و حمایت گسترده مردم سوریه از دولت و رییس جمهوری که در انتخابات اخیر به روشنی در معرض دید جهانیان قرار گرفت، مهمترین عامل کسب موفقیت های مستمر ارتش سوریه است.

دبیرشورای عالی امنیت ملی ایران تاکید کرد: تشکیل به اصطلاح ائتلاف ضد داعش و هیاهوی تبلیغاتی غرب و همپیمانان منطقه ای آن که در تناقض آشکار با اقدامات گذشته آنان در زمینه پشتیبانی از شکل گیری گروهک های تروریستی است، سندغیرقابل انکار صحت سیاست های اصولی دولت های ایران و سوریه در طول 3 سال گذشته در زمینه مبارزه بی امان با جریان تروریستی تکفیری است.

شمخانی در راس هیاتی سیاسی امنیتی شب گذشته وارد بیروت پایتخت لبنان شد و با تمام سلام نخست وزیر، نبیه بری رییس مجلس و سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله دیدار و گفت وگو کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه سفر خود به دمشق رفت تا با مقامات این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

رییس جمهوری سوریه نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت های رهبری ، دولت و مردم ایران از کشور سوریه، تاکید کرد که رشته های مودت و دوستی میان دو کشورغیرقابل گسست است.

رییس جمهوری سوریه بعداز ظهر سه شنبه در دیدار با « علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی همچنین آخرین تحولات و موفقیت های میدانی و برنامه های دولت سوریه را برای ارتقای ثبات و امنیت در مناطق آزاد شده این کشور تشریح کرد.

رییس جمهوری سوریه اظهارداشت : بهبود شرایط اقتصادی و تمرکز بر مناطق آسیب دیده از جنگ در ردیف اولویت های اصلی دولت سوریه است.  بشار اسد و شمخانی در ادامه این دیدار روند حمایت برخی کشورهای خارجی از گروهک های تروریستی بویژه داعش را بررسی کردند.

آخرین تحولات سیاسی و امنیتی برای بی ثبات سازی کشور سوریه و راهکارهای پیشگیرانه نیز در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: 96936

وب گردی

وب گردی