فعالیت شرکت IPGL هند در کنار شریک ایرانی برای اپراتوری بندر چابهار

سفیر جمهوری هندوستان در ایران تاکید کرد: بر اساس تفاهم‌نامه و قرارداد اپراتوری بین ایران و هندوستان در چارچوب قانونی همکاری و مشارکت، شرکت هندی IPGL برای اپراتوری بندر چابهار در کنار شرکای خود (شریک ایرانی) فعالیت می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سوراب کومار با بیان اینکه بندر چابهار از اهمیتی راهبردی به جهت ایجاد دسترسی به دریا برای کشور افغانستان برخوردار است، اظهار کرد: این مسأله برای توسعه بلندمدت و برقراری آرامش و ثبات در آن کشور، حیاتی است و عامل ایجاد کانال ارتباطی به آسیای مرکزی و منشأ توسعه منطقه نسبتا محروم در جنوب شرقی ایران قلمداد می‌شود.

او ادامه داد: در ماه می ۲۰۱۵، کشورهای ایران و هند تفاهم‌نامه‌ای را در خصوص بندر چابهار به امضا رساندند. به علاوه، قرارداد اپراتوری بندر در جریان سفر آقای مودی؛ نخست وزیر هند به ایران در ماه می ۲۰۱۶ و یک قرارداد موقت دیگر طی سفر آقای دکتر روحانی؛ رییس‌جمهوری ایران به هند در فوریه سال گذشته به امضا رسید. این اسناد در حقیقت چارچوب قانونی همکاری و مشارکت شرکت هندی IPGL برای اپراتوری این بندر در کنار شرکای خود (شریک ایرانی) را به وجود آورد.

سفیر جمهوری هندوستان در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه شرایط و مفاد این چارچوب قانونی پس از مذاکرات دقیق و مفصل دو طرف تعیین شده‌ است و مزایایی را برای هر دو طرف به ارمغان خواهد آورد، گفت: این دو کشور، اکنون در تلاش برای رساندن این چارچوب قانونی به مرحله اجرا هستند. لازم به ذکر است که شرایط بین‌المللی در حال حاضر، چالش‌هایی را در این خصوص به وجود آورده است که باید با مشارکت دو طرف مرتفع شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 969423

وب گردی

وب گردی