افزایش 66 درصدی صادرات گمرکات آذربایجان غربی

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان غربی از افزایش 66 درصدی صادرات و کاهش 40 درصدی واردات به گمرکات آذربایجان غربی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از شاتا، جعفر صادق اسکندری گفت: در مدت 5 ماهه نخست امسال از گمرکات و بازارچه های مرزی استان مقدار 298 میلیون دلار با وزن تقریبی 660 هزار تن کالا صادر گردیده است.

او تصریح کرد: در استان آذربایجان غربی با توجه به مرزمشترک با سه کشور همسایه ترکیه، عراق و آذربایجان، شهرهای ارومیه، بازرگان، پلدشت، پیرانشهر، خوی، سردشت، سرو و مهاباد دارای ادارات گمرک می باشند و صادرات از این گمرکات انجام می‌شود.

همچنین با بیان مقدار کاهش واردات به استان در مدت مشابه سال قبل عنوان کرد: در 5 ماهه سال جاری واردات 40 درصد کاهش یافته و مجموع واردات با ارزش تقریبی 195 میلیون دلار بوده است.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان غربی با اشاره به نام کشورهای مبدا وارداتی ازکشورهایی همچون ترکیه، چین، ایتالیا، آلمان و اکوادور نام برد.

اسکندری در پایان گفت: عمده کالاهایی مانند مواد غذایی، مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، آبمیوه، کنسانتره میوه، مواد لبنی و انواع سنگ های معدنی از این استان به کشورهای مقصد صادر می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 969430

وب گردی

وب گردی