پهلوان‌زاده: مقصودلو هم استعداد دارد، هم پشتکار/ سه ستاره در مسابقات جهانی داشتیم

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: پرهام مقصودلو یکی از مستعدترین شطرنج بازان ماست که با تلاش و پشتکار فراوان، این اتفاق خوب را برای کشور عزیزمان رقم زد.

مهرداد پهلوان زاده در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، درباره قهرمانی تاریخی پرهام مقصودلو در مسابقات شطرنج جوانان جهان اظهار داشت: بسیار خوشحالیم «پرهام» با تلاش و پشتکار مثال زدنی خود توانست استعدادش را به رخ جهانیان بکشد و افتخاری بزرگ برای کشور عزیزمان کسب کند. فدراسیون شطرنج سال هاست فعالیت های زیادی انجام می دهد و برنامه های خود را با دقت پیگیری می کند. بسیار خرسندیم زحمات ما در مسابقات قهرمانی جوانان جهان با قهرمانی «پرهام» به بار نشست.

وی ادامه داد: علاوه بر تلاش فدراسیون، مربی خوبی هم کنار بچه ها قرار گرفت و توانست شطرنج بازان ما را به خوبی آماده کند. همچنین استعداد بچه ها و البته همت بلندشان سبب شد بر فراز قله شطرنج دنیا بایستند. «پرهام» یکی از مستعدترین شطرنج بازان ماست که با تلاش و پشتکار فراوان، این اتفاق خوب را برای کشور عزیزمان رقم زد.

رئیس فدراسیون شطرنج تصریح کرد: کار ما هنوز تمام نشده و باید روند خوبی که آغاز کرده ایم را ادامه دهیم. مسابقات تدارکاتی مناسبی در نظر می گیریم تا «پرهام» به سطح اول جهان برسد. او باید به طور مرتب با شطرنج بازان درجه یک دنیا مسابقه دهد تا کیفیت خود را در حد بالا نگه دارد.

پهلوان زاده با اشاره به عملکرد دو شطرنج باز دیگر ایران در مسابقات قهرمانی جوانان جهان گفت: ما نباید از عملکرد خوب علیرضا فیروزجا و سید محمد امین طباطبایی هم غافل شویم. آنها عملکرد خوبی داشتند و می توانم به جرئت بگویم ما سه ستاره در مسابقات جهانی داشتیم.

وی در پایان گفت: پشت سر «پرهام»، چند بازیکن خوب دیگر داریم و مقصودلو تنها ستاره ما نیست. به طور مثال در رده نوجوانان، چند شطرنج باز مستعد حضور دارند که اگر پشتکار و همت «پرهام» را داشته باشند، می توانند به سطح او برسند.

انتهای پیام/

کد خبر: 969433

وب گردی

وب گردی