ابطحی: بزرگ‌ترین هدف دانشگاه آزاد اسلامی ماموریت گرایی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، گفت: بزرگ‌ترین هدف دانشگاه آزاد در تبدیل شدن به دانشگاه اول کشور، ماموریت گراشدن این دانشگاه است که هر واحدی با توجه به منطقه‌‌‌ای که در آن قرار گرفته عهده‌‌دار یک موضوع خاص شده است.

دکتر سید علی ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت‌‌‌‌و‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در پاسخ به سوال برند بودن دانشکده دندان‌‌پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه آزاد تهران رتبه دوم دانشگاه‌های دندان پزشکی کشور را دارد و در زمره بهترین دانشکده‌های کشور به حساب می آید. نسبت دانشجو به استاد در این دانشکده بسیار بالاست و آمار قبولی‌‌‌های دانشجویان این دانشکده در دوره تخصص بالاترین میزان قبولی در کشور است.

وی افزود: در رتبه‌‌‌‌‌بندی جهانی، دانشکده دندان‌‌‌‌‌‌‌‌پزشکی آزاد جایگاه خوبی دارد و حائز رتبه 200 جهانی است و این افتخار را در شرایطی کسب کرده که بسیاری از دانشکده‌‌های دندانپزشکی مادر کشور، فعالیت‌های پرثمر و مداومی دارند که در رقابت پیروزمندانه با این دانشکده‌ها موفقیت چشمگیری در عرصه داخلی و خارجی به حساب می‌آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی را افزایش دادیم و مدیریت گروه‌‌ها براساس دستور العمل جدید شروع به کار خواهد کرد. آنچه که برای ما اهمیت بسیار دارد مرکز توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آزاد است که در همه این 8 دانشکده پزشکی بحث توسعه آموزش را فعال کردیم و اولین سالی است که 8 واحد را تجمیع کردیم و هیات علمی واحدهای مختلف با یکدیگر همکاری نزدیک‌تر و تبادلات علمی بیشتری خواهند داشت.

ابطحی یاد آورشد: تفاهم‌‌‌‌نامه‌ای با دانشگاه تهران غرب در زمینه توسعه رشته‌های میان رشته‌ای منعقد کردیم که شامل رشته‌های علوم انسانی و مهندسی می‌شود و به صورت هدفمند موضوع پایان‌نامه‌های این واحد دانشگاهی قرار گرفته است، مبنای آن ارتقای سلامت در جامعه است که رویکردی به سمت دانشگاه مسئله محور و حل مسئله است. ارتقای سلامت تنها شامل ابزارها و تجهیزات پزشکی نمی‌شود بلکه دربردارنده دوره‌های مهارت آموزی است که فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد تهران غرب بعد از اتمام تحصیلات و گذراندن این دوره‌‌ها در این زمینه مهارت کافی را کسب خواهند کرد.

وی متذکر شد: شهریه پرداختی رشته پزشکی دانشگاه آزاد از میزان شهریه پردیس‌های خودگران دانشگاه دولتی پایین‌تر است و تسهیلاتی را به صورت وام در اختیار دانشجویان قرار می دهیم. هیچ دانشجویی به دلیل ضعف مالی از تحصیل بازنخواهد ماند.

ابطحی تاکید کرد: بزرگ‌ترین هدف دانشگاه آزاد در تبدیل به دانشگاه اول کشور ماموریت‌گرا شدن این دانشگاه است که هر واحدی با توجه به منطقه‌‌‌ای که در آن قرار گرفته عهده‌‌دار یک موضوع خاص شده است. با توجه به این روند دانشگاه آزاد اسلامی تحول بزرگی را در نظام آموزش عالی خواهد داشت. از کمیسیون آموزش یک مجوز ایجاد مرکز مهارت‌های فنی‌‌و‌‌‌حرفه‌ای را اخذ کردیم که می توان افراد ماهری در رشته‌های مختلف تربیت کرد و این ماموریت گرایی را در گروه‌هایی که آموزش می‌دهند مشخص خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در پایان درباره آخرین اخبار افتتاح بیمارستان فرهیختگان تصریح کرد: افتتاح بیمارستان فرهیختگان و فراهم کردن تجهیزات آن در شرایط بحرانی بازار ارز مشکلاتی را برای ما به وجود آورد؛ اما در نهایت با همکاری مسئولان دانشگاه کارهای نهایی خرید تجهیزات و تکمیل سرویس تصفیه هوا، سیستم سرمایشی و گرمایشی بیمارستان به پایان رسیده و فاز اول آن در آبان ماه با گنجایش 330 تخت به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 969438

وب گردی

وب گردی