مستند عاشورایی فوتبال از تلویزیون پخش می‌شود

مستند فوتبالی حماسه عاشورا که به اتفاقات تاسوعای سال 1395 و دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی پرداخته، از تلویزیون پخش خواهد شد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اتفاقات جالب توجه مسابقه ایران و کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی که همزمان با تاسوعای حسینی برگزار شد سوژه اصلی ساخت این مستند است. در همین راستا پیرامون اتفاقات مسابقه همچنین رویدادهای قبل و بعد از بازی گفت و گوهای جالبی با مهدی تاج، عبدالحمید احمدی، محمدرضا ساکت، غلامحسین زمان آبادی، مازیار ناظمی، حجت الله بهمنی و محمدرضا احمدی گزارشگر بازی همچنین تعدادی از مشوقین و هواداران تیم ملی و ملی پوشان انجام شده که در این مستند به تصویر کشیده می شود.

حماسه عاشورا که به شکل مستند داستانی و به مدت 35 دقیقه یکی از باشکوه ترین مراسم عزاداری سالار شهیدان در یک ورزشگاه را به تصویر می کشد همچنین روایتی است از مخالفت ها و موافقت ها با برگزاری این مسابقه همزمان با تاسوعای حسینی.

ثنا صادقی، کارگردان این مستند در این خصوص می گوید: این مستند بیانگر خاطراتی است که نشان از عشق و علاقه مردم ایران به سیدالشهدا(ع) دارد. تولید و ضبط مصاحبه های این فیلم حدود یک سال به طول انجامید. فیلم دارای چندبخش است. بخش ابتدایی به حواشی قبل از برگزاری بازی می پردازد. بخش دوم به اتفاقات زمان مسابقه و ورزشگاه و چگونگی برگزاری این مسابقه حساس و مهم و تبدیل ورزشگاه به یک حسینیه یکصد هزار نفری پرداخته و بخش آخر هم مربوط به اتفاقات روزهای بعد از مسابقه در کشور است.

مستند حماسه عاشورا به زودی و در ماه محرم برای نخستین بار از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 969473

وب گردی

وب گردی