جزئیات تاخیر در اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی

عدم انتشار نتایج کنکور ارشد 97 دانشگاه آزاد اسلامی، واکنش های بسیاری را به دنبال داشت. بسیاری از کاربران در فضای مجازی در این باره ابراز نگرانی کرده اند؛ حتی برخی از رسانه‌ها نیز به عدم انتشار این نتایج واکنش نشان داده و این امر را به دست های پشت پرده افرادی ربط می دهند که ارتباط نزدیکی با مسئولان آموزش عالی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، برخلاف عقیده بسیاری از اهالی شعر و ادب انتظار همیشه شیرین نیست، شاید معنی تلخی انتظار را این روزها داوطلبان ارشد دانشگاه آزاد اسلامی درک کنند، انتظاری که توام با اضطراب و سردرگمی است. تصور کنید که برای شرکت در یک آزمون از ماه‌ها قبل تلاش کرده اید،‌ طبیعتا زمانی که نتایج اعلام شود،‌ تمامی گزینه های پیش رویتان را بررسی می کنید، بهترین گزینه را انتخاب می کنید و بر اساس آن برنامه ریزی می کنید.

حال تنها 7 روز به آغاز سال تحصیلی جدید مانده است. در حالی که ثبت نام مقطع ارشد برخی دانشگاه‌ها به پایان رسیده است و مهلت ثبت نام برخی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نیز رو به پایان است، بسیاری از داوطلبان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی از عدم انتشار نتایج مضطرباند؛ زیرا نمی‌توانند انتخاب‌هایشان را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین انتخاب را داشته باشند.

چهارم شهریور ماه سال جاری، دکتر علیرضا شاهانی رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسکانیوز از اعلام نتایج نهایی دوره های کارشناسی ارشد سال ۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی در دهه اول شهریور ماه خبر داد.(برای دیدن این خبر اینجا کلیک کنید.)؛ اما نتایج این آزمون در تاریخ اعلام شده منتشر نشد. در 17 مهر ماه اعلام شد که نتایج نهایی دوره کارشناسی ارشد سال ۹۷ دانشگاه آزاد تا روز دوشنبه ۱۹ شهریورماه منتشر خواهد شد،‌ ولی در زمان مشخص شده، نتایج اعلام نشد(برای دیدن این خبر اینجا کلیک کنید.)

سه‌شنبه 20 شهریورماه اعلام شد که نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان هفته گذشته (جمعه 23 شهریور ماه) منتشر خواهد شد (برای دیدن این خبر اینجا کلیک کنید.) اما تا ساعت 15، 24 شهریور ماه این نتایج اعلام نشده است.

دست های پشت پرده مانع اعلام نتایج ارشد دانشگاه آزاد می شوند؟

عدم انتشار نتایج کنکور ارشد 97 دانشگاه آزاد اسلامی، واکنش های بسیاری را به دنبال خود داشت،‌ بسیاری از کاربران در فضای مجازی در این باره ابراز نگرانی کرده اند؛ حتی برخی از رسانه‌ها نیز به عدم انتشار این نتایج واکنش نشان داده و این امر را به دست های پشت پرده افرادی ربط می دهند که ارتباط نزدیکی با مسئولان آموزش عالی دارند. یکی از این رسانه‌ها اعلام کرده بود که دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی کافی برای اعلام نتایج نهایی و ثبت نام از دانشجویان پذیرفته شده را دارد؛ اما مسئولان وزارت علوم و سازمان سنجش از تأیید نهایی نتایج امتناع می‌کنند،‌ این رسانه مدعی شده بود این مسئولان منتظر هستند با توجه به هم‌پوشانی نتایج ارشد دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های سراسری؛ حداکثر دانشجویان در دانشگاه‌های غیر انتفاعی ثبت نام کنند.

از سویی دیگر شنیده‌ها از گذشته تا کنون حاکی از آن است که مالکیت برخی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در اختیار افرادی است که ارتباط نزدیکی با برخی مسئولان آموزش عالی دارند. این رسانه وجود برخی منفعت طلبی‌های شخصی و جناحی را در فرآیند اعلام نتایج، موثر می داند.

تاخیر وزارت علوم در اعلام نتایج آزمون ارشد دانشگاه آزاد، تخلف است

پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در زمینه تاخیر انتشار اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم در توئیتر خود نوشت:‌ بند۳ اصل سوم قانون اساسی دولت را موظف به‌کارگیری همه امکانات خود برای تسهیل و تعمیم آموزش عالی می کند، از همین رو تاخیر وزارت علوم در اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تخلف است و توسط مجلس پیگیری خواهد شد.

واکنش کاربران فضای مجازی چه بود؟

بسیاری از کاربران توئیتر از عدم انتشار نتایج ارشد دانشگاه آزاد اسلامی گلایه داشتند. یکی از کاربران خطاب به محمود صادقی در توئیتر خود نوشته است: «سلام جناب صادقی لطفا درمورد دلیل عدم اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد پیگیری کنید. افراد بسیاری مثل من در بلا تکلیفی به‌سر میبرن. گمانه زنی هایی هم درباره دلایل این مسئله وجود دارد.»

کاربر دیگری در صفحه شخصی دیگری نوشته است: «دانشگاه های غیر انتفاعی ماله وزیر علوم و معاونشه به خاطر همین میخواد دانشگاه آزاد، پیام نور رو ضعیف کنه. هیچ جای تعجب نداره نتایج کنکور ارشد آزاد تا الان نیومد.»

یکی دیگر از کاربران فضای مجازی خطاب به پیج توئیتری خبر فوری در صفحه شخصی خود نوشته است: «جواب نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد،یک هفته است که قراره بیاد، با توجه به تعطیلی آخر هفته، فقط ۴روز تا مهر ماه باقی مانده... دانشجو تکلیف خود را نمی داند لطفا پیگیری کنید.»

فرد دیگری در توئیتر خود نوشته است: «کاش دانشگاه آزاد هرچه زودتر نتایج ارشد رو اعلام کند از این بلاتکلیفی دربیایم.»

کاربری دیگر معتقد است حق انتخاب از دانشجویان گرفته شده است، وی در صفحه توئیتر خود نوشته است: «دانشگاه آزاد نتایج ارشد را هنوز اعلام نکرده در صورتی که قرار بود هفته‌ گذشته اعلام کند، مهلت ثبت نام دانشگاه غیرانتفاعی هم تمام شده، رسماً حق انتخاب را از دانشجو گرفته اند. خیلی ها می گویند دلیلش این است که دانشجو مجبور شود و غیرانتفاعی را انتخاب کند چون مالکیت آن را مدیران سازمان سنجش دارند.»

یکی دیگر از کاربران در صفحه شخصی خود نوشته است: «هزاران داوطلب آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 2 هفته ای هست که چشم انتظار نتایج نهایی هستند. از منابع موثق مطلع شدم دانشگاه آزاد نتایج را به سنجش اعلام کرده؛ اما آن ها در تایید نهایی تعلل می کنند. به خاطر اینکه جمعیت بیشتری در موسسه های غیرانتفاعی آقایان ثبت نام کنند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 969477

وب گردی

وب گردی