افزایش  ۶ برابری مشکلات روانی در بین جوانان انگلیسی

مطالعات نشان می‌دهد جوانان کشور انگلیس ۶ برابر بیش‌تر از افراد یک نسل قبل خود دچار مشکلات مربوط به سلامت روانی بوده و دولت نیز توانایی درمان این افراد را ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، مطالعات نشان می‌دهد کودکان و جوانان انگلیسی ۶ برابر بیش‌تر از افراد یه نسل پیش خود دچار مشکلات سلامت روانی هستند.

براساس مطالعات انجام شده در مجله پزشکی و روانشناسی، میزان مشکلات مربوط به سلامت روانی افراد بین ۴ تا ۲۴ سال، از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۴، از ۰.۸ درصد به ۴.۸ درصد افزایش یافته است.

به‌علاوه آمارها نشان‌ می‌دهد، افراد دارای مشکلات روانی در کشور انگلستان از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴، ۶۰ درصد افزایش یافته‌اند. این رقم در کشور اسکاتلند ۷۵ درصد رشد داشته است.

هارل گریوز روانشناس و نویسنده اصلی این گزارش می‌گوید: میزان تقاضا برای حل مشکلات سلامت روانی در میان جوانان رشد شدیدی پیدا کرده است. این امر موجب ایجاد شکافی عمیق نسبت به میزان تقاضا برای درمان این مشکلات و توان کشور برای درمان آن‌ها شده است. به همین دلیل جوانان مبتلا به این مشکلات باید مدت زمان زیادی در انتظار درمان بیماری خود باشند.

آمارها نشان‌ می‌دهد، افراد دارای مشکلات روانی در کشور انگلستان از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴، ۶۰ درصد افزایش یافته‌اند. این رقم در کشور اسکاتلند ۷۵ درصد رشد داشته است

این محقق معتقد است که آمار درخواست‌ها برای درمان بیماری‌های سلامت روانی رو به رشد بوده در آینده نیز افزایش خواهد یافت.

تام مادرس مدیر یک موسسه خیریه جوانان نیز از افزایش شدید مشکلات روانی در میان جوانان انگلیسی ابراز نگرانی کرده و آن را یک بحران خوانده است.

وی می‌گوید: در سال‌های اخیر میزان مشکلات روانی از جمله اضطراب و افسردگی در میان جوانان به‌شدت رشد داشته است. این مشکلات به‌ویژه در میان کسانی که مشکلاتی از جمله خودزنی داشته بیش‌تر نمود پیدا کرده است.

مکس داوی مسئول ارتقا سلامت در کالج سلطنتی انگلستان نیز معتقد است: دولت برای حل مشکلات مربوط به سلامت روانی کودکان و نوجوانان حمایت‌هایی را در مدارس انجام داده است که کافی نیست. اما بدون وجود سیستمی جامع که از همه کودکان و نوجوانان دارای مشکل حمایت کند، نمی‌توان این معضل جامعه انگلستان را حل کرد.

وزیر سلامت روانی و درمان اجتماعی انگلیس:دولت در حل معضل مشکلات روانی جوانان ضعیف است

باربارا کیلی وزیر سلامت روانی و درمان اجتماعی انگلیس، با اشاره به ضعف دولت در حل معضل مشکلات روانی جوانان می‌گوید: درحال حاضر جوانان و کودکان دارای مشکلات روانی برای درمان مشکل خود باید ۱۸ ماه منتظر باشند. طبیعی است که مشکلات سلامت روانی در کشور با طرح‌های نامناسب دولت حل نخواهد شد.

منبع:مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 969564

وب گردی

وب گردی