نکیسا: گفتند با حمایت پدرم دروازه‌بان شدم، حالا فرزندشان در تیم ملی است

دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: یکی از بزرگان فوتبال، مصاحبه ای در مورد من انجام داد و گفت: «نیما نکیسا با حمایت پدرش، دروازه بان شد»؛ اما حالا می بینیم فرزندش با حمایت خودش در تیم ملی حضور دارد.

نیما نکیسا در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد دیدار فردا (دوشنبه) تیم فوتبال پرسپولیس مقابل الدحیل قطر در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: من جزو امیدواران به صعود هستم. البته اعتقاد دارم چند نکته مهم باید رعایت شود. الدحیل از تلفیق دو تیم حرفه ای قطر، شکل گرفته، تیم بسیار خوب و قابل احترامی است که هزینه زیادی انجام داده و سرمربی و بازیکنان با کیفیتی دارد. مهمترین فاکتوری که تیم هایی مانند الدحیل از وجودش محروم هستند، «هوادار» است. آنها هیچ وقت بیش از 10 هزار هوادار را در بازی های خانگی خود ندیده اند.

هواداران مراقب باشند

دانشجوی دکتری آسیب شناسی ورزشی ادامه داد: اگر صد هزار هوادار ایرانی بالای سرشان باشد، به طور قطع روی عملکردشان، تأثیر منفی خواهد گذاشت. همین جا از هواداران هر دو تیم پرسپولیس و استقلال تقاضا می کنم دقت زیادی به خرج دهند چرا که رفتارشان نشانگر فرهنگ والای ایران ماست. خواهش می کنم لیزر و ترقه با خود به ورزشگاه نبرند. ما دشمنان زیادی در جهان داریم که نمی خواهند پیشرفت ما را ببیند و در نتیجه قضاوت های بدی علیه ما انجام می دهند. حمایت پرشور هواداران ما می تواند فشار زیادی روی بازیکنان الدحیل ایجاد کند و نتیجه را به سود پرسپولیس رقم بزند. در مجموع من به برانکو ایوانکوویچ ایمان دارم و دلم روشن است.

استقلال بی گدار به آب زد

دروازه‌بان سابق تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به شکست 3 بر یک استقلال مقابل السد در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: استقلال در بازی رفت، بی گدار به آب زد و فضاهای زیادی به حریف داد. برخلاف بسیاری از دوستان اعتقاد دارم پرسپولیس نباید برای رسیدن به گل، عجله کند. باید زمانی دروازه حریف را باز کنند که دیگر الدحیل، زمانی برای جبران نداشته باشد. نباید گل اول را بزنیم و تلاش کنیم برای گل های بعدی چرا که هوادار به وقتش، توپ را وارد دروازه خواهد کرد. باید در چیدن ترکیب و تعویض ها بسیار هوشمندانه عمل کنیم. در کل نباید برای کسب پیروزی پر گل برنامه ریزی کنیم بلکه باید با صبر و حوصله پیش برویم.

بیرانوند باید جام جهانی را فراموش کند

دروازه‌بان سابق پرسپولیس و تیم ملی درباره عملکرد علیرضا بیرانوند و بوژیدار رادوشوویچ در ترکیب سرخ پوشان پایتخت خاطرنشان کرد: رادوشوویچ در دو بازی ابتدایی فصل به میدان رفت و بیرانوند از بازی سوم به ترکیب پرسپولیس برگشت و یک گل زاویه بسته هم در ادامه خورد. «علیرضا» باید جام جهانی را فراموش کند. او باید بداند آرزوی هر مهاجمی است به یکی از 10 دروازه بان برتر جهان گل بزند. من بعد از پایان جام جهانی 1998 به عنوان سیزدهمین گلر برتر دنیا انتخاب شدم و حالا از صمیم قلب خوشحالم یک دروازه بان ایرانی، رتبه ای تک رقمی در این زمینه کسب کرده است.

خیابانی، اغراق‌آمیز گزارش می‌کند

وی با انتقاد از گزارش های جواد خیابانی در تلویزیون ادامه داد: به شخصه علاقه زیادی به جواد خیابانی داشته و دارم. او انسان قابل احترامی است اما راجع به برخی مسائل اغراق آمیز صحبت می کند، از جمله بازیکنانی که در تیم ملی جا نیفتاده اند و حتی حضورشان در تیم ملی، محل سؤال است. باید توجه کنیم ابهامات زیادی وجود دارد؛ مثلا سید حسین حسینی، بهترین دروازه بان فصل گذشته لیگ برتر ایران بود یا سید جلال حسینی، عملکرد بسیار خوبی داشت اما هر دو از لیست تیم ملی برای جام جهانی 2018 خط خوردند. گزارشگر باید بی طرف باشد و جهت دار، گزارش نکند.

از حمایت پدرم گفتند اما فرزند خودشان در تیم ملی است

نکیسا تأکید کرد: اگر یک گزارشگر از عملکرد بازیکنی، شناخت ندارد، بهتر است قضاوت نکند. یکی از بزرگان فوتبال، مصاحبه ای در مورد من انجام داد و گفت: «نیما نکیسا با حمایت پدرش، دروازه بان شد» اما حالا می بینیم فرزندش با حمایت خودش در تیم ملی حضور دارد. سکوت دیگر جایز نیست. نباید یکی را «لانسه» کنیم و حمایت های هواداری از او انجام دهیم. خیابانی سال های سال، موضع متفاوتی نسبت به این فرد داشت اما حالا نسبت به او و فرزندش، موضع دیگری دارد. شاید اگر ما هم طور دیگری رفتار می کردیم، امروز شرایط تفاوت داشت.

نباید نواقص را ارزش نشان دهیم

دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 1998 در پایان گفت: چند وقت پیش به سازمان صدا و سیما رفتم. در حال صحبت با بچه های سازمان بودم که به من گفتند: «تماس های زیادی داشتیم و مردم انتقاد داشتند که چرا جواد خیابانی تا این حد از یک بازیکن حمایت می کند». من هم جواب دادم: «اگر این بازیکن به دنبال رفتارهای ناهنجار می رفت، خوب بود؟ باید خوشحال باشیم پیشرفت کرده و خود را به مدارج بالا رسانده است.» هیچ کس نمی تواند ارزش ها و تلاش های یک نفر را نادیده بگیرد ولی این که بخواهیم نواقص را ارزش نشان دهیم، قابل قبول نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 969604

وب گردی

وب گردی